Смяната на 4-те турбини на Bugatti Veyron струва 42 хил. долара
Доста се изписа за това колко скъпо е за обслужването и поддръжката на Bugatti Veyron. Смяната на резервоар е 38 хил. евро, а на маслото и филтрите – 18 хил. евро. Съвсем скоро обаче Road & Track публикуваха материал базиран на официален документ на EPA (United States Environmental Protection Agency), от който става ясно колко всъщност излиза подмяната на различни компоненти на Veyron.
Всмукателният колектор например се продава на три части, като горната за всяка банка цилиндри струва по 4000 долара за парче, а долната – по 2000. Трудът за подмяна е 1800 долара, като за сравнение колекторът на Lambo Huracan е малко над 1200, а този на Corvette – около 220 долара, пишат R&T.
W16 машината с обем 8 литра обаче се пълни и от 4 турбини, всяка с цена от 6400 долара. Разходите за труд обаче са още по-грандиозни, по 9000 долара за смяна на двойка. Което означава над 21 хил. долара за страна или общо 42k в зелено за четирите.
Регулаторите на разпределителните валове са доста по-евтини, между 700 и 800 долара, но подмяната им е космическа сума – 21 000 долара, защото се налага разглобяване на задната част на колата и частично на мотора. Датчикът за масов дебит на въздуха пък е едва 200 долара, защото е същият, като на VW Phaeton с W12 мотора, както се монтира и на различни 2,5-литрови двигатели на VW.
Датчиците за налягането на турбините пък се споделят и от Golf GTI и Audi А3, а цената им е по 20 долара за част. И още 1800 долара за подмяната обаче, тъй като също изисква доста разглобяване и труд по цени на Bugatti.
Най-евтините части в списъка са струващите по 9 долара сензори за позицията на разпределителния вал. Същите са като в Golf и Jetta, само дето Bugatti ще ви вземат 7200 долара за смяна на четирите. Горивопроводите за всяка страна са по 1300 долара и също „гълтат“ 7200 за подмяна. Споменатият горе резервоар е 20 000 долара за частта и 22 000 за труда за смяна. Бензиновите помпи в сравнение са без пари, по 3400 долара за чифта. Изпускателните колектори? По 2000 долара на страна и почти… 22 000 долара за подмяна. Смяната на катализаторите е почти без пари – 1800 долара, но пък самите те са по 6700 парчето.
На фона на тези космически цифри е учудващо, че ECU модулът на Veyron е едва 550 долара и явно е на достъпно място, щом подмяната му се таксува само 700 долара. Той е разпространения Bosch ME 9.1, но с калибрация за модела разбира се. За разлика от специално създадения модул за управление на скоростите – 9000 долара за смяна.
Тоест, ако ви изпадне изгоден Veyron се замислете за поддръжката преди да го купите с надеждата, че ще намерите евтини части в OLX.