Как може да спестите 30 хил. лв. от обслужването на Bugatti Veyron?
На бас, че много от вас се чудят как да намалят сметките си от обслужването на своя Veyron, затова решихме да публикуваме тази обществено полезна информация.
Шегата настрана, реалността е, че този проблем засяга 0,00000547% от населението, ако се базираме на сметката, че на Земята живеят около 8,23 милиарда души, едва 450 от които имат Veyron-и. Макар, че тук трябва да изключим „тоталките“, около 15-20 автомобила, както и да добавим още реалистичност на ситуацията, признавайки, че у нас само един човек имаше потенциален проблем (по-скоро логистичен, отколкото финансов) с обслужването на своето Bugatti 18.4 Veyron.
Но, към същината на статията, която е базирана на видео на Майк Фърни от DriveTribe (гледайте го долу), в което очевидно се рекламират услугите на Furlonger Specialist Cars. Акцентът е, че въпросните специалисти предлагат явно качествена и одобрена от Bugatti услуга, но за доста по-малко пари. В сайта им пише 7500 паунда или около 8800 евро, или малко над 17 хил. лв. Доста по-изгодна сума от споменатите също във видеото „официални“ 20 хил. паунда (ок. 46 хил. лв.).
Как са успели да постигнат такава цена? Чрез „разучаване и разбиране“ на автомобила. Допреди 5 г. Furlonger са сервизирали основно Bugatti EB110, различни редки Ferrari-та, като F50 например, и след като са се сдобили с Veyron, решили да се научат да обслужват и тях, като също и ги търгуват, заедно с други ценни автомобили.
И пак, 17 хил. лв. за смяна на масло не са никак малко. Защото обслужването далеч не е само смяна на 18-те и повече литри, които се източват от 16 пробки. Bugatti препоръчва също ежегодна подмяна на маслената помпа на скоростната кутия, която струва около 3000 паунда (ок. 6700 лв.). Оказва се, че трансмисионното масло разчита и на 4 филтъра, всеки по 400-500 паунда.
В обслужването обаче не са включени гумите – малко под 70 хил. лв. за комплект, които Bugatti съветват да сменяте на 3-4 години. А на всяка четвърта смяна, се препоръчва и монтирането на нови джанти – ок. 90 000 лв. Което означава, че ако извадите късмет и датите ви съвпаднат, може да оставите около 180 хил. лв. в сервиза, без на колата да и е имало нещо.
Мани Кошбин има три Veyron-a и във видео отпреди 5 г. сподели, че моделът „гълта“ еквивалента на 200 хил. лв. на всеки 16 хил. км. Резервоарът струва около 75 хил. лв., в случай, че ви се наложи да купувате нов. Турбините са по 11 хил. лв., а те са общо четири, като в сервиза на Bugatti труда за смяната на една се равнява на ок. 15 хил. лв.