Новото Ferrari 296 GTS: 830 к.с. на чист въздух


19 Apr 2022

Миналото лято Ferrari показа първия си суперавтомобил с V6 двигател (296 GTB), а година по-късно най-очакваното продължение вече е факт. И ето ви неговата открита версия, носеща името Ferrari 296 Gran Turismo Spider. Или по-кратко Ferrari 296 GTS.

Когато прибиращият се за 14 секунди покрив си е на мястото кабрио версията изглежда почти идентично с купето. Но въпросните 14 секунди правят истинската разлика и във визията и най-вече в усещането да караш на чист въздух.

Акробатиката с покрива може да се извърши и в движение със скорост до 45 км/ч. Магията става с натискането на бутон, който разделя покрива на две части, които се прибират над двигателния отсек.

Инженерите от Маранело са успели все пак да запазят малка част от хибридния V6 двигател видима, но стъклото при 286 GTS е значително по-малко спрямо това това при GTB.

Новият член в семейството на Ferrari получава 3,0-литров V6 турбо двигател, генериращ сам 663 к.с. Той работи в комбина с електромотор, с който общата мощност достига 830 к.с., а въртящият момент 740 Нм. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична, същата която Ferrari ползва при SF90 Stradale / Spider и Roma / Portofino.

Изброеното по-горе позволява на Ferrari 296 GTS да ускори от 0-100 км/ч за 2,9 секунди, до 200 км/ч за 7,6 секунди и да достига оптимално 330 км/ч. Ако ще го ръчкате само на ток максималната скорост е 135 км/ч.

И като заговорихме за каране на ток може да го правите най-дълго 25 км, като надали ще изминете повече от няколко километра в случай че поддържате максималните 135 км/ч. След което ще изцедите батерията и капацитетът й от 7,45 kWh.

Хибридната система е плъг-ин, така че може да си я боднете да се зарежда в гаража или на някоя станция.

Сухото тегло на 296 GTS е 1540 кг, като тези килограми са официални за версията с опционален пакет Assetto Fiorano (червената кола от галерията). Това прави 70 кг повече спрямо теглото на купето, като те разбираемо идват от необходимото подсилване на каросерията и механиката за прибирането на твърдия покрив.

Сбогом V10!