Prodrive P25 e ресто-модификация на култовото Subaru B22, която струва 536 хил. евро

  • Галерия с 3 снимки. Галерия с 3 снимки.

20 Jun 2022

Ле-ле. Значи Prodrive P25 ще „грабне короната“ за най-скъпо Subaru в историята, след като през април на търг бе продадено подобна* 22B Impreza, за доста по-бюджетната сума от 312 555 долара или точно 513 881 лв. Само, че Prodrive P25 не е дело на Subaru, а на… Prodrive, *а споменатата 22B се различава доста от ресто-модифицираното творчество на британските рали специалисти.

Колата видимо е базирана на може би най-елегантната и легендарна Impreza, но промените са много сериозни. Олекотена е с карбон – брони, капаци, таван, врати, задно крило, огледала и още елементи са изработени от лекия композит. Опционално може да се поръча и още по-лека версия без задни седалки и с предпазна клетка. Моторът също е базиран на стандартния агрегат, но тук развива над 400 к.с. и 600 Нм, с които P25 прави 0-100 км/ч за 3,5 секунди. Има и лаунч конторл система в стил WRC, която поема грижата за смяна на 1, 2 и 3-та предавка, на 6-степенната секвенциална кутия. Иначе водачът/пилотът може да сменя сам от планки при волана. Самото превключване е светкавично, 80 милисекудни.

Задвижването разбира се е на четирите колела. Има централен диференциал,  активен, настройващ се, а в двата края работи по един диф с ограничено приплъзване. За сцеплението се грижи и силно модифицираното окачване с фрезовани компоненти, а за спирането – 380-милиметрови дискове и 6-бутални апарати AP Racing отпред и 350-ки и 4 бутала на задната ос. Ръчната спирачка също е рали тип – хидравлична система, която прекъсва задвижването на задните колела при употреба.

Дизайнът? Още по-изчистен. За визията Prodrive са ангажирали не кой да е, а г-н Питър Стивънс, човекът изваял оригиналната Impreza WRC през 1997 г. Супер, само че имаме един проблем и той е… цената еквивалентна на 1 047 604 лв.. Което обаче не е проблем за Prodrive, защото в днешно време подобни ресто-модифицирани легенди определено имат повече желаещи купувачи отколкото е обемът на серията, която в случая е само 25 автомобила.