Новото Ferrari 296 GTB идва без хибридната система и излишни глезотии

  • Галерия със седем снимки Галерия със седем снимки

29 Jul 2022

Ferrari представи най-новата си пистова машина и с това се върна към епохата на 6-цилиндровите състезателни коли. 296 GT3 е далечен братовчед на шосейния плъгин хибрид, като тук задвижването е поверено на туин турбо 3-литров V6 без никакъв помен от електрификация. Мощността е 600 к.с., а въртящият момент – 700 Нм.

Двигателят е много по-малък от този на шосейната кола, турбините са прибрани вътре в буквата V, а това е отворило място в задната част за по-големи деформируеми структури при удар и е свалило значително центъра на тежестта.

 

Охлаждането е напълно променено спрямо това на пенсиониращото се 488 GT3 (с над 100 победи в GT състезания, между другото), което е позволило монтиране на по-малък радиатор. Като цяло новият 6-цилиндров мотор е много по-икономичен от предшественика си, което със сигурност ще играе роля в 24-часови състезания за издръжливост.

Интериорът също е силно преработен спрямо предишното поколение състезателни GT коли на Скудерията. Това включва изцяло нов многофункционален волан, вдъхновен от Формула 1. За разлика от състезателните коли от едно време, е монтирана мощна климатична система, за да може капчиците пот по носа на пилота да не го разсейват при влизането в “Червената вода”.

296 GT3 дебютира в навечерието на “24-те часа на Спа”, но състезателният дебют на колата ще бъде през януари в “24-те часа на Дайтона” преди да го видим в клас GT и на “24-те часа на Льо Ман”.