Urus Performante има точно 666 к.с.


23 Aug 2022

Дори и някога в Lamborghini да е имало криза, опасностите за нова подобна се изпариха през 2018 с началото на производството на Urus. Хардкор почитателите на марката със сигурност не се зарадваха на новината за кросоувър Lamborghini, но истината е, че пазарът го посрещна повече от добре, независимо дали го наричате псевдо Lambo или ребрандирано Audi Q8. Доказателство за това е, че никога досега Lamborghini не е продавал толкова бързо толкова коли от който и да е модел – отметката от 20 хил. произведени екземпляра беше подмината като малка гара, а две от всеки три Lambo-та в магазина са от модела Urus. Факт е, че Urus вече е най-срещаното Lambo и у нас, има ги навсякъде: по улици, тротоари...

 

Вместо да се успокои и да се облегне на тези числа, компанията от Санта Агата реши да не спира дотук. Пред вас е новият Urus Performante. Това не е ново поколение на модела, но достатъчно променена нова най-мощна и бърза версия. Инженерите на Lamborghini са отворили голямата книга “Как да направим една бърза кола още по-бърза” и са извадили цял куп идеи отвътре, които са забъркали в отлично приготвена рецепта.

 

Мощността е леко увеличена от 650 на 666 к.с. (това дяволско число едва ли е избрано случайно), макар че въртящият момент е запазен непроменен – 850 Нм. По-съществена е диетата, на която е подложен Urus – гигантът е олекотен с 47 кг, което сваля 0,3 секунди от времето до 100 км/ч – вече едва 3,3 секунди. Това е сравнимо с някои от най-бързите електрически кросоувъри. Максималната скорост обаче е далече над ограниченията на електромобилите – 306 км/ч, близо до най-близкия SUV на пазара – Aston DBX707. И промените не се ограничават дотук. Окачването е свалено с 20 мм за по-нисък център на тежестта и по-малко накланяне в завой. В същото време следата е увеличена с 16 мм за повече стабилност. Дължината е по-дълга от стандартния Urus с 25 мм, а задният спойлер е направен по технологията, използвана при Aventador SVJ. Последното осигурява с 38% по-добро притискане на задния мост. Можете да поръчате 22 или дори 23-инчови карбонови джанти, чието одиране в бордюра може да ви струва колкото 15-годишна кола “нов внос” от автокъща в Дупница.

 

Всеки Urus Performante стандартно идва с изпускателна система Akrapovic и нов диференциал за по-адекватно разпределение на въртящия момент. Системата, която управлява завиващите задни колела, също е по-бърза от тази на “обикновения” Urus, което е наложило прекалибриране и на скоростта на реакция на предните.

И понеже всичко това не е достатъчно, най-бързият SUV на “Пайкс Пийк” е получил също нов режим Rally, с който да атакувате лоши пътища. Последиците от препускането с кола за половин милион лева по черни пътища са си изцяло за ваша сметка и вероятно ще струват доста повече от одрасканите карбонови джанти.

Сбогом V10!