Официално: Ferrari представи Purosangue, първия си SUV

  • Галерия с 16 снимки Галерия с 16 снимки

14 Sep 2022

Ferrari официално представи първия си кросоувър – Purosangue. Семейното Ferrari идва с 6,5-литров V12 със 725 к.с. и максимална скорост от 310 км/ч, за да стигате бързо да училище и магазина…

Тъй като Ferrari държи на думата си, а преди време обеща, че никога няма да направи SUV, то компанията и сега продължава да твърди, че Purosangue е спортна кола, а не кросоувър. Както и да го наричате, новото 5-метрово (4,97 м) конче е първото 4-врато 4-местно Ferrari в историята (GTC4Lusso е двувратка и ще бъде пенсиониран за сметка на Purosangue). Високо е 1,59 м, колкото Hyundai Ioniq 5, например. Със сигурност обаче е по-бързо!

 

Защото задвижването е поверено на 6,5-литров атмосферен V12, монтиран зад предната ос. Гигантският двигател осигурява 725 к.с. и 716 Нм, като оборотната граница достига 8250 об/мин. И понеже “не е SUV”, Purosangue идва с двойно предаване, подобно на това при GTC4Lusso – малка скоростна кутия на предния мост праща част от въртящия момент към предните колела само при ниска скорост. Същинската трансмисия е 8-степенен автоматик с два съединителя. Ускорението до 100 км/ч се случва за 3,3 секунди, а до 200 км/ч – за 10,6 секунди. 

Още малко числа: Новото Ferrari тежи 2033 кг (сухо и с тикчета на всички възможни карбонови опции в списъка с допълнително оборудване)... Добавете течностите и гориво (внушителният резервоар побира 100 литра), както и четирима пътници с малко багаж, и на пътя стъпват над 2,5 тона – не сме свикнали с такива числа при Ferrari…

За да накара цялата тази маса да се движи така, както едно Ferrari би следвало да се движи, компанията от Маранело е използвала всички трикове от Голямата книга на бързите коли. Това включва идеален баланс между осите, тракшън контрол с функция за контролиран дрифт, умни спирачки без физическа връзка с педала, диференциал с игрива настройка, като всичко това стъпва на изцяло нова платформа, разработена специално за Purosangue. 

Да преминем в интериора, който изглежда супер модерен и футуристичен без да използва типичните големи сензорни екрани в центъра на таблото, които се нароиха при всички. 10,2-инчов сензорен екран все пак има, но той е само за пътника до шофьора, за да не тъгува прекалено много от факта, че не е зад волана… Purosangue дори няма вградена навигация. Вместо това за първи път кола с конче на емблемата ще предлага синхронизация с Apple CarPlay и Android Auto. Местата са четири, няма да има версия с пет седалки и определено няма да има такава със седем… Необичайно за марката, в прессъобщението е обърнато доста внимание на аудио системата и масажните функции на седалките – неща, които досега не смятахме за съществени в кола от Маранело. 

Вариантите!? V12 или нищо! Без хибридни глупости, електрически мотори или банални осмаци… Поне засега Ferrari Purosangue ще се предлага само и единствено с атмосферен V12. Началната цена е 390 хил. евро, което е грубо казано два пъти по-скъпо от простосмъртни SUV като Lamborghini Urus, Aston Martin DBX или Bentley Bentayga. Единствено добре наточен с екстри Rolls Cullinan (а, да, откъде ли Ferrari черпи вдъхновение за тези врати!?) би могъл да се доближи, но той определено е SUV и съвсем категорично не е спортна кола. Така че сме сигурни, че в гаража на хората, които имат едната, е твърде вероятно да се появи и другата...

 

Много по-добра от предишната?