Вече официално: BMW M2 е тук с 460 коня

  • Галерия с 20 снимки Галерия с 20 снимки

12 Oct 2022

След изтеклите снимки в края на септември няма изненади по дизайна на новото M2. Колата официално дебютира преди броени часове, за да ни покаже вероятно за последен път съчетанието на малко купе с голям 3-литров шестак. Без никакви хибридни системи, електромотори, батерии и други модерни плашещи неща…

 

Шестакът S58 идва директно от M3/M4 и тук доставя почти колкото при тях – 460 к.с. и 550 Нм. Червената граница е сложена при 7200 об/мин, максималната мощност идва при 6250 об/мин, максималният въртящ момент е наличен от 2650 до 5870 об/мин.

Няма да се спираме на дизайна – честно казано не ни допада много, но това е въпрос на вкус. По-важни са други неща: BMW спазва рецептата от старото 1M Coupe отпреди 11 години – малка кола с голям мотор. Добавете към това множество елементи, взети директно от големите братя M3 и M4, за да се убедите, че баварците много държат да имат истинска машина за каране в гамата в епоха, в която компанията продава все повече и повече 2,5-тонни електрички.

За “удоволствието от шофирането” допринася възможността да избирате между 6-степенна ръчка и 8-степенен автоматик. Разликата между двете (освен в широката усмивка на лицето при всяко превключване) е само 24 кг – ръчката е 1730, автоматикът – 1754 кг. Цялата мощност от 450 к.с. и по-специално целият въртящ момент от 550 Нм се изсипва на задните колела – точно като в доброто старо време. Няма опция за двойно предаване! Супер! За да устоят на подобно изпитание задните колела серийно са обути в гуми с размер 285/30 ZR20, а предните носят каучук с размер 275/35 ZR19. С един инч по-големи джанти от тези в M3/M4, между другото!

С ръчката и умел шофьор зад волана M2 достига 100 км/ч за 4,3 секунди. Автоматикът извършва същото упражнение за 4,1 секунди, без особено значение кой е зад волана. С опционалния M Driver’s Package ограничението на максималната скорост на новото BMW M2 може да бъде изместено от 250 до 285 км/ч.

 

Както предното окачване с двойни носачи и пружинна стойка, така и петраменната конструкция отзад се отличават със специфична за BMW М кинематика. Серийното оборудване на новото BMW M2 включва Адаптивно M окачване с електронно контролирани амортисьори, кормилно управление M Servotronic с променливо предавателно число и мощна M Compound спирачна система с шестбутални спирачни апарати отпред и еднобутални спирачни апарати отзад. Интегрираната спирачна система позволява да се генерират две характеристики на усещането на спирачния педал. На задната ос работи активен M диференциал, който при нужда осигурява безстепенен блокаж до 100 %. Системата за контрол на сцеплението предлага десет степени на регулиране. Дри-и-ифт!

 

Интериорът отговаря на апетитите за пистово управление и предлага кожени или карбонови седалки. Дори вторите обаче запазват електрическото регулиране, а също подгряване! Зад волана е разположен познатият и от други модели на марката 12,3-инчов информационен дисплей, а сензорният екран на таблото е с диагонал от 14,9 инча.

Системата работи с 5G eSIM и осигурява всякакви глезотии, които ще ви трябват във всекидневието, за да си четете имейлите в колата, но нямат никаква връзка с уикендите на писта… Всяко едно M2 по света ще идва от завода на BMW в Мексико, а първите доставки се очакват през пролетта.

 

Много практичен и интересен!