Няма друго такова BMW M1 в света. И се продава!

  • Галерия от 15 снимки с BMW M1, Галерия от 15 снимки с BMW M1,

23 Oct 2022

Първият собственик на ето това единствено по рода си улично BMW M1 каза преди няколко дни в интервю, че една от неговите грешки в живота е, че продава въпросната кола десетилетие, след като се сдобива с нея.

Хубавото е, че въпросният мъж може отново да се събере със своята емблематична кола, в случай че на аукцион следващия месец даде най-добрата оферта за нея. Което надали ще се случи, защото към въпросното BMW има огромен интерес от колекционери.

Първият собственик на това сиво M1 е Йохен Неерпаш - ръководителят на подразделението BMW Motorsport GmbH, което през 70-те прави състезателните коли на баварците и което е ангажирано да създаде и пистов убиец на Porsche 911. Последното означава и хомологация, което по правило изисква производството на 400 екземпляра от улична версия.

Колата е създадена от нулата, като дизайнът е дело на Italdesign на Джорджо Джуджаро. Немците обличат тръбно шаси с каросерия от фибростъкло и оживяват машината със средноразположен 3,5-литров редови шестцилиндров двигател с мощност 277 к.с. при 6500 об/мин и максимален въртящ момент при 5000 об/мин от 330 Нм. При състезателната версия мощността е 470 к.с., но пък тя няма стандартните за шосейния вариант климатик, ел. стъкла и стерео система.

Скоростната кутия на BMW M1 е 5-степенна механична, след която предаването продължава към задните колела. Максималната скорост е 265 км/ч, малко под неофициалните 280 км/ч при състезателното M1.

Между 1978 и 1981 г. BMW произвежда 455 автомобила, като заводски излизат само четири сиви M1, от които само един е с кафяв интериор. Последните подробности се отнасят именно за колата от снимките и историята тук. Тя действително е единствена и оригинално втора такава няма.

В годините, в които Йохен Неерпаш я притежава, колата изминава около 24 000 км. Той я кара десетина години, след което прави „една от грешките на живота си“, като я продава. Екземплярът печели Конкурса за елегантност Вила д‘Есте през 2013 г. в клас „Най-добре запазена следвоенна кола“. Колата сменя няколко собственика, като следващият месец отново ще смени принадлежността си след търг на RM Sotheby's.

Първородната Godzilla!