Продават прототип на Bugatti EB110 Super Sport по добрия стар начин

  • Галерия от 10 снимки с Bugatti EB110 Super Sport Галерия от 10 снимки с Bugatti EB110 Super Sport

14 Dec 2022

Колата от снимките тук се продава, но не на търг, както сме свикнали с подобен род автомобили, а по стария класически начин – в автокъща. Вадите парите, стискате си ръцете с търговеца от Fort Lauderdale Collection South във Филаделфия и си тръгвате с колата. А колата е наистина рядка. То моделът като цяло е доста лимитиран (общо 139 екземпляра), но тази бройка има една идея по-интересна история от повечето си събратя.

Тук говорим за протитип на Bugatti EB110 Super Sport от 1993 г. Двигателят в колата е 3,5-литров V12 с четири турбини и заводски номер 0026. С този, мощен 612 к.с., мотор през 1992 г. е постигната скорост от 342 км/ч, вероятно в друго карбоново шаси.

Въпросните 342 км/ч подобряват рекорда за скорост на EB110 GT от 91-ра година и са с малко повече от официалния рекорд на Jaguar XJ220 през следващата година - 341,7 км/ч на пистата „Нардо“ в Италия. Но поради различни обстоятелства XJ220 става новият господар на скоростта през 1992 г., хвърляйки сянка върху произведението на Bugatti. Нещо, което е променено през 1993 г. от McLaren F1 и неговите епични 386,4 км/ч, надминати едва през 2005 г. от Bugatti Veyron.

Но да се върнем на тази забравена легенда, каквато някога е имал Михаел Шумахер, но в жълт цвят. Любипитен факт е, че пилотът от F1 удря своята кола и обвинява за това слабите спирачки. Въпреки това колата му е ремонтирана и 7-кратният световен шампион запазва своето EB110 Super Sport чак до 2003 г.

Самият модел EB110 е кръстен на основателя на марката Еторе Бугати по случай 110 години от неговото рождение. След като компанията спира работа през 1952 г италианският предприемач Романо Артиоли съживява Bugatti в края на 80-те, построява нова фабрика и през 1991 г. пуска на пазара EB110. В него са вложени много нови технологии, производителност и надежди за едно добро бъдеще. Каквото обаче не се случва, защото Bugatti рискува и купува Lotus от General Motors, а две години след това марката фалира.

След появата на EB110 GT през 1991 г. от Bugatti пускат през 1992 г. Super Sport версия, от която са сглобени едва 39 коли. Всяка една от тях е с 6-степенна механична скоростна кутия и задвижване на четирите колела. Официалната максимална скорост на Super Sport е 355 км/ч, като от френското списание Sport auto развиват 351 км/ч. От 0-100 км/ч ускорява за 3,26 секунди.

Продаваният във Филаделвия прототип на Super Sport е изминал само 3393 км. Карбоновата каросерия, разбраотена от авиоинженери, е боядисана в сребрист цвят, а интериорът комбинира черно и синьо. Цената е по запитване.

Първородната Godzilla!