X5 е най-продаваното ново BMW у нас за 2022
BMW са успели да реализират 158 продажби от актуалното поколение на своя първи SUV модел у нас, чиято цена започва от 151 600 лв. Също любопитно е, че второто най-предпочетено от българите ново BMW е X7 – 140 автомобила, като челната тройка затваря също X модел - BMW X3 с 96 коли. Статистиката сочи, че и X6 е сред фаворитите у нас за 2022, с 86 продадени екземпляра от SUV купето, а на 5-а позиция се е класирала Серия 4 с 58 клиента.
Това са само част от резултатите, които денс BMW България обяви пред медиите. Тоталният брой реализирани коли на марката у нас е 1080, което е ръст с 8% спрямо 2021. При MINI има спад от -16% (82 автомобила), третата официално представена марка на BMW Group у нас, BMW Motorrad, бележи повишение: +54% или общ 186 мотоциклета.
Ръст има и при най-мощните модели от M дивизията, която отбеляза своята 50-та годишнина. Българите са купили с 22% повече M-ки през 2022, като на чело е M3 с 23 коли, следвано от M4 Coupe с 18 продажби и затварящото челната тройка M5 с 14 коли. Също толкова са и договорените X6 M, докато M8 Gran Coupe е наполовина със 7 автомобила. Оттам статистиката продължава с BMW X5 M, X4 M и M4 Cabrio (по 4 броя от всеки модел), а най-непопулярни се оказват BMW X3 M (3 коли) и M8 Coupe (едва 2 броя). Част от новите клиенти на М гамата вероятно идват от M Performance моделите (-16% спрямо 2021), поради въвеждането на xDrive при бестселъра M3, който вече може да се поръча и в изпълнение Touring. Домакините от BMW България казаха, че към бързото комби вече има сериозен интерес.
Повишение има и при електрифицираните модели, както към чисто електрическите, така и към плъгин моделите. BMW X5 xDrive45e е на чело в тази категория (31 автомобила), следвано от напълно електрическия iX xDrive40 (21 коли, като на 5-а позиция е по-мощното iX xDrive50 с 14 продажби), а на трето място е i4 M50 Gran Coupe (16).
Струва си да ви запознаем и с данните касаещи разпределението на различните типове задвижване/горива у нас. Най-много клиенти на BMW все още залагат на дизела, който съставлява 46% от реализираните нови коли на марката през 2022. Сериозно парче, но от BMW България припомниха, че в миналото нафтовите мотори имаха над 80% дял на нашия пазар, така че феновете на този тип агрегати явно намалява. Домакините споделиха, че отпадането на изключително търсения M50d мотора оказва влияние в отлива от d модификациите. Бензиновите BMW-та са 39% от продадените у нас през миналата година, а BEV моделите са пред плъгин хибридите, съответно с 9% и 6%.
По отношение на броя цилиндри, редовият шестак на баварците е лидер с 51% и 553 коли. Втори по популярност са 4-цилиндровите агрегати (25%, 267 коли), следвани от BEV моделите, които нямат цилиндри – 9% и 95 автомобила, като последните парчета от питата са за V8 моделите (8%, 85 коли) и 3-цилиндровите машини – 7% с 80 продажби. V12? За съжаление последното му поколение с 6,75-литров обем и над 600 к.с. вече е в историята.
И накрая, за феновете на моторите и BMW Motorrad, които през настоящата 2023 отбелязват 100 години от създаването си. В световен мащаб марката има ръст от 4,4% с 202 895 мотора, което е абсолютен рекорд за едновековното ѝ съществуване. У нас пазарът е микроскопичен на фона на страни, като Германия, Италия и други, но тук ръстът е с 54%. От общо реализираните 186 двуколесни машини на BMW у нас, предимно са мотори с работен обем от над 1000 куб. см. На чело е BMW R 1250 GS Adventure с 28 екземпляра, следван обаче от скутера C 400 GT с 22 броя и G 310 GS с 14 мотора, колкото са и продадените G 1250 GS-ки (не Adventure). Култовият S 1000 RR е на 5-о място – 13 байка.
Що се отнася до глобалните цифри, продадените за 2022 BMW-та 2 200 629 или -5,1% спрямо предходната година. MINI също бележи спад -3% с 292 923 коли, BMW Motorrad е на плюс, както писахме горе, заедно с Rolls-Royce, за който 2022 също бе най-добрата година от съществуването на марката – 6021 луксозни автомобила или +7,8%.