Porsche Cayenne фейслифт дебютира с обновен интериор и по-мощни мотори


18 Apr 2023

От Porsche показаха обстойния фейслифт на Cayenne. Луксозният SUV пристига със силно променена кабина, нова технология за шасито и иновативни високотехнологични характеристики. „Това е едно от най-обстойните продуктови надграждания в историята на Porsche“, казва Михаел Шецле, вицепрезидент на продуктовата линия Cayenne.

Матрични LED предни фарове с висока резолюция осветяват пътя спрямо всяка ситуация на шофиране, система за качеството на въздуха филтрира замърсителите на въздуха в купето и – за пръв път в Cayenne – пасажерът на предната седалка разполага със собствен дисплей за информация и развлечение – за видео стрийминг по време на пътуване, например. Това са само част от най-забележителните промени при модела.

Porsche сега оборудва Cayenne стандартно с окачване със стоманени пружини, включително система за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM). Нови амортисьори с 2-клапанна технология и разделяне по този начин на фазите на отскачане и компресия позволяват оптимизирана ефективност при всички ситуации на шофиране. Забележимо са подобрени конкретно комфортът при ниски скорости, управлението при динамично завиване и поддържането при накланяне на каросерията. 

В Европа новият Cayenne дебютира с три различни двигателя. Съществено подобрен 4-литров битурбо V8, разработен от Porsche, заменя предишния двигател V6 в новия Cayenne S. С максимална мощност от 474 к.с. и въртящ момент от 600 Нм – с 34 к.с. и 50 Нм повече от предшественика – той ускорява както Cayenne за 4,7 секунди до 100 км/ч. Максималната скорост е 273 км/ч.

Входното ниво в света на Cayenne е чрез оптимизиран 3-литров турбо двигател V6. Сега автомобилът генерира 353 к.с. и 500 Нм, което е с 13 к.с. и 50 Нм повече отпреди. Шестцилиндровият двигател е също в основата на задвижването на Cayenne E-Hybrid. В съчетание с новия електрически мотор, подобрен до 176 к.с., комбинираната мощност нараства до 470 к.с. Високоволтовата батерия с капацитет, увеличен от 17,9 кВтч на 25,9 кВтч, в зависимост от нивото на оборудване, вече позволява пробег в изцяло електрически режим до 90 км по WLTP.

Извън Европейския Съюз, Turbo GT, проектиран за максимална производителност на пътя, все още е топ моделът в гамата на Cayenne на повечето пазари на Porsche. Предлага се изключително като купе и се възползва от всички оптимизации и иновации на моделната серия. Освен това мощността на 4-литровия битурбо V8 е увеличена с 19 к.с. до 659 к.с. Cayenne Turbo GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди с максимална скорост 305 км/ч.

Съвсем наскоро пък ние покарахме най-мощния Cayenne в историята. Вижте видеото ни като цъкнете на снимката по-долу:

Хармоничен и готин!