SF90 XX е първото XX, което може да карате на магистрала

  • Галерия със седем снимки Галерия със седем снимки

30 Jun 2023

Ferrari представи най-новата си кола от серията XX – SF90 XX. Това е първият модел от серията (т.е. от 2005 г. и базираното на Enzo FXX) който има разрешение за движение по нормални пътища, а не само на писта. При това SF90 XX идва в две версии - купе Stradale и роудстър Spider.

Още един любопитен исторически детайл – това е първото серийно Ferrari от F50 насам, което идва с толкова голямо задно крило. Резултатът е със 140 кг повече притискане върху задния мост при 240 км/ч.

 

Макар инженерите да са си играли доста с аеродинамиката, те са забравили да олекотят колата кой знае колко – 1560 кг е сериозно число, като имате предвид че стандартното SF90 с пакета Assetto Fiorano тежи 1570 кг. И в двата случая говорим за суха маса без течностите.

Увеличението на мощността също е сравнително скромно – не че някога сме страдали от липса на мощност в SF 90. Вместо стандартните 1000 к.с., хибридната система тук произвежда 1030 коня.

Ускорението до 100 км/ч и на двете версии отнема 2,3 секунди (2,5 при обикновеното SF90). И двете коли са запазили възможността да ги карате и изцяло на ток, ако се наложи да влизате в “малкия ринг”... Малката 7,9-киловатчасова батерия позволява 25 км пробег.

Ferrari ще произведе точно 799 купета Stradale и 599 роудстъра Spider. Първите струват 770 хил. евро за брой, а вторите – 850 хил. евро.

 

Най-добрият в класа си?