Продава се единственият състезателен Koenigsegg, правен за „Льо Ман“


04 Jul 2023

Колата от снимките тук е единствена по рода си и втора като нея няма. Накратко това е Koenigsegg CCGT GT1, създаден от екипа на Кристиан фон Кьонигсег за участие в „24 часа на Льо Ман“.

Състезателната кола е направена на базата на модела CCR, като има компоненти и от CCX. Тежи под 1000 кг, а аеродинамиката й генерира над 600 кг притискателна сила.

Заради условията за участие в „Льо Ман“ в клас GT1 средноразположеният 5,0-литров атмосферен V8 двигател е ограничен до 600 к.с. Максималната мощност се предава към задните колела през секвенциална кутия. Стандартният скоростен лост е заменен от пера зад волана.

Koenigsegg CCGT GT1 е с карбоново шаси, каросерията се състои от панели от въглеродни нишки и кевлар, има пневматична повдигаща система за пит-стоп, а спирачките също са карбонови.

Състезателният Koenigsegg е завършен изцяло през 2007 г. и тестван на писта през 2008 г. Но тогава са променени правилата за участие в клас GT1. Най-голямата пречка в новите условия е серийният модел да има 350 произведени бройки за година. До преди това можеше да се участва с кола, чиято улична версия да бъде сглобена 20 пъти в рамките на няколко години. Също така състезателната версия трябва да бъде с карбонов монокок, какъвто CCGT GT1 няма.

Така новите промени на FIA слагат край на проекта на Кристиан фон Кьонигсег за „24 часа на Льо Ман“.

Конкретният Koenigsegg CCGT GT1 е съхраняван в склад с контролирана температура. Два пъти всяка година му е сменяно маслото и останалите течности. Но въпреки това шведската суперколата никога не е участвала в състезание.

CCGT GT1 е купена впоследствие от норвежки бизнесмен, най-големият акционер по онова време в Koenigsegg – Бард Екер.

Добрата новина е, че Koenigsegg CCGT GT1 ще бъде продаден на търг по време на предстоящия „Фестивал на скоростта в Гудууд“ в Англия. Очаква се за него да бъдат платени между 7 и 9 милиона лева (3-4 млн. паунда).

Сбогом V10!