Българският Jesko вече е с регистрационни табели


10 Oct 2025

Първият и единствен засега Jesko, регистриран в България (този на Тейт е само временно у нас) вече има регистрационни номера. Предвид факта, че колата официално носи означението Koenigsegg Jesko COBУX, то съдържанието на табелите не е особена изненада: В COBУXХ. Изглежда регистрацията в КАТ Варна не е протекла съвсем гладко, става ясно от пост в канала cobyx_collection, но това е обяснимо, като имате предвид, че родната бюрокрация за първи път се среща с Jesko. Между другото от 125 произведени Jesko, само четири са със специално име и варненският Cobyx е един от тях. Нямаме идея колко струва тази опция, но едва ли е евтино…

 

 

 

“Българският” Jesko е шаси 7280 и е завършен в лилав карбон с т.н. Slipstream Stripe, Slingshot Stripe и Pebble Beach Stripes в Jet Black. Корубите на огледалата пък са с класически карбонов завършек. Джантите не са обаче карбонови. Под друга публикация собственикът бе коментирал, че е избрал джанти от кован алуминий, защото са по-подходящи за нашите пътища и защото възнамерява да кара колата, а не да я държи години под ключ. 

 

 

 

5-литровият V8 с две турбини има 1280 к.с., а при зареждане с E85 – 1600 к.с. Максималният въртящ момент е 1500 при 5100 об/мин. Масата на самия двигател е едва 189 кг., а на колата, суха, само 1320 кг. Друг любопитен факт за модела Attack е стойността на аеродинамичната сила на притискане - 700 кг при скорост от 250 км/ч, 1000 кг при 290 км/ч, а пикът е 1400 кг или с 80 кг повече от собствената му маса. Цената на българския Jesko е около 7 млн. лв.

Практичен и готин!