BMW i7 Protection е първата бронирана лимузина на ток
BMW представи версиите Protection на новата Серия 7 и електрическия вариант i7. Електрическият вариант е първата в света сертифицирана бронирана лимузина на ток. Още при разработването на новото поколение Серия 7 инженерите са взели предвид необходимостта от бронирани варианти. Така и двете лимузини разчитат на нещо, което се казва BMW Protection Core и представлява самоносеща конструкция от бронирана стомана. Към тях се добавя защита за пода, тавана и вратите, както и бронирани прозорци, така че да се постигне стандарт VR9.
В областта на остъкляването дори е постигнато предпазване от обстрел от калибър 7,62x54 R – заплахата от най-високия клас на гражданска устойчивост VPAM 10. Като опция за новото BMW Серия 7 Protection се предлага и частично разширение на защитата в определени зони на каросерията срещу обстрел с боеприпаси VPAM 10. Таванът е защитен срещу атаки с дронове и от осколки от детонацията на гранати.
Снимките и официалното видео на двете версии Protection са направени в София!
Бронираните лимузини почти не могат да се различат от стандартните, макар думата “скромност” да не е много подходяща, когато говорим за гигантските бъбреци на G70. И двата модела идват с 20-инчови джанти с гуми PAX с метален диск, с които може да продължите да се движите с 80 км/ч дори при пълна загуба на налягане. Големите джанти са задължителни, тъй като увеличената маса изисква монтирането на подсилена спирачна система.
Конвенционалният модел идва само във версия с 4,4-литровия V8 S68, който тук има 530 к.с. и 750 Нм. Системата xDrive е част от серийното оборудване, ускорението до 100 км/ч отнема 6,6 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. Макар да няма официална информация, предполагаме, че i7 идва само във варианта M70 с 670 к.с. и 1100 Нм.
Към характерните за нормалните BMW-та опции може да добавим някои любопитни детайли: например системата, която позволява комуникация с лица извън автомобила без да отваряте врати или прозорци. За тази цел се използват микрофони, интегрирани във външните огледала и външен високоговорител, както и микрофонът за системата Свободни ръце, монтиран в тапицерията на тавана, допълнен от високоговорители в интериора. Вратите пък са подсилени с електрическа система за отваряне и затваряне, тъй като бронировката ги прави доста по-тежки и трудни за отваряне и затваряне. Готин детайл е самоуплътняващият се при пробив резервоар, така че се предотвратява опасността да стрелят в резервоара ви и да останете без гориво.
Средният разход на гориво определено се е повлиял от увеличената маса. При бензиновия вариант той е 15,6 л/100 км, а при електрическия – 30 кВтч/100 км.
BMW не споменава каква е цената на двете нови версии, но първите доставки са предвидени за декември тази година.