Mazda обеща да продава дизел, стига клиентите да го искат


16 Aug 2023

Търсенето на нови дизелови автомобили непрекъснато намалява през последните години след скандала Dieselgate. Дизеловите автомобили никога не са били особено популярни в Северна Америка, но пък за известен период те бяха истински хит в Европа. Миналия месец обаче продажбите на електрически превозни средства надминаха доставките на дизелови модели на Стария континент за първи път в историята, но това не означава, че автомобилните производители ще се откажат от тази технология. Всъщност Mazda казва, че ще я поддържа на разположение, докато клиентите я искат.

Миналата година японската компания изненада индустрията, като пусна на пазара два нови редови шестцилиндрови двигателя, включително 3,3-литров дизел с турбокомпресор. В Европа той се предлага за CX-60, където пиковата му мощност е до 251 к.с. и в мека хибридна форма. Това са солидни цифри за не-премиум кросоувър от среден размер и Mazda наскоро каза, че ще запази предлагането на дизелов двигател, ако има достатъчно търсене за него.

„Ако клиентите искат дизел, стига да можем да спазваме разпоредбите за емисиите по ефективен начин, стига да можем да правим това, бихме искали да продължим да предоставяме дизели“, е цитиран от CarExpert програмният мениджър на Mazda CX-90 Мицуру Вакие. „Търсенето на дизели наистина отслабва в наши дни, така че необходимостта от дизелов двигател може да не се разшири, но ние искаме да предлагаме такъв по ефективен начин на пазарите, които искат дизелов двигател, като Япония, Австралия.“

Лукс от Китай!