Новият VW Passat е по-голям и все още предлага дизел

  • 14 снимки 14 снимки

31 Aug 2023

Поглеждаме към дебюта на чисто новия Volkswagen Passat със смесени чувства. От една страна сме щастливи, че един от най-иконичните модели в D-сегмента продължава своя живот, но от друга изпитваме известно разочарование от факта, че Passat ще се продава само комби. Харесва ли ни или не, това е Passat от девето поколение.

С преработена платформа (MQB Evo), споделена с предстоящия нов Tiguan и фейслифт за Golf Mk8, 2024 Passat Variant е значително по-голям от своя предшественик. Сега той се простира на дължина от 4917 милиметра, което го прави със значителните 144 мм по-дълъг от Passat MK8. Ширината е нараснала с 20 мм 1852 мм, докато височината е почти непроменена при 1506 мм. Що се отнася до междуосието, то е удължено с 50 мм до 2841 мм.

Този скок в размера не само увеличава пространството за краката, но и капацитета на багажното отделение с 40 литра до 690 литра в 5-местна конфигурация. Сгънете задните седалки и обемът скача до до 1920 литра.

Гамата от двигатели е доста изчерпателна и включва мек хибриден бензинов агрегат за първи път в историята на Passat. Това е 1,5-литров eTSI с технология за деактивиране на цилиндрите и 148 к.с. Следва по-голям 2.0 TSI с 201 к.с. с предно задвижване и по-мощна конфигурация с 261 к.с. и 4Motion задвижване на четирите колела.

Ако все още искате дизел през 2024 г., VW предлага 2.0 TDI, достъпен в три мощности: 121 к.с. и 148 к.с. като модели с предно предаване и 190 к.с. при AWD версията. Всички бензинови и дизелови версии на новия Passat подават мощност към пътя чрез седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. С други думи, Passat с ръчна кутия вече няма да се продава.

Има, разбира се, и plug-in хибриди, предлагани на пазара като модели "eHybrid". Базовият вариант предлага 201 к.с., докато по-мощният модел разполага с 268 к.с. Пробегът с едно зареждане на батерията е до 100 километра.

Passat влиза в продажба от първата четвърт на следващата година. Производството вече няма да се извършва в Германия, а в Словакия.

Много практичен и интересен!