РЕПОРТАЖ: Представянето на новото BMW R 1300 GS в Букурещ


15 Oct 2023

И преди съм го казвал, но ще го направя пак – мотоциклетните събития са доста по-различни от автомобилните, като основната разлика… са хората. Не, че понякога не са едни и същи, но в повечето случай не са. И под „хората“ не визирам определени имена, а по-скоро тяхното държание. При дебют на нов байк например, рядко ще видите човек с риза и сако, с официални обувки, със сериозно изражение. Тениски, мото облекло, усмивки, по-шумни поздрави. Атмосферата е някак си по-приятелска. И това е яко.

Локалното представяне на новия най-голям (засега) GS не бе изключение. Локално за нашия пазар и този на Румъния, а защо бе в Букурещ? Ами, за година в северната ни съседка са продадени над 800 мотора BMW, докато у нас цифрата е над 200, горе-долу колкото са реализираните GS байкове в Румъния. В България толкова са всички нови машини на BMW Motorrad, пак прилично постижение и с добър ръст.Вероято и в София ще има местен дебют, но ще бъде по-скромен и с отбрана публика.

Пред бара, локацията на събитието, бяха наредени всички модификации на модела R 18, даже в по няколко версии, а над самия бар, над мястото на което барманите наливаха напитките, бе окачен R nineT. Напълно функциониращ и даже чисто нов R nineT. Реален декор, който си седи там постоянно, не само за деня на премиерата на GS. Мега.

Музиката – рок. Жестоки класики, Sympathy For The Devil на Stones, Wanted dead or Alive на Бон Джоуви, Хендрикс, Клептън. Не се сещам за по-подходящи парчета за подобно шоу. Домакините първо ни припомниха историята на BMW Motorrad и на GS, след което свалиха покривалата от трите байка – три R 1300 GS в различни версии и с различно оборудване.

Имаше и четвърти мотор, доста по-различен – чисто електрическото BMW CE 02. Марката го нарича еParkourer, което не разбирам особено, но истината е, че на живо машинката изглежда доста по-истинска и забавна. На снимки седи, като нещо средно между мутирал маутинбайк и тротинетка, но реално е солидно двуколесно с фънки дизайн и качествено на усещане. Мощно е 15 коня и вдига 95 км/ч. Далеч не е шега, като ще може да се вземе и в дефорсиран вариант с 5 коня и максимални 45 км/ч. Единственият минус, който виждам при него е, че няма да е евтин – около 9 хил. евро, но BMW Motorrad, подобно на BMW, е премиум бранд.

Обратно към R 1300 GS. Новият фар отнесе много подигравки и разговори в интернет, но това е чудесна реклама за модела. На мен ми харесва и смятам, че BMW уцелва в десетката с тоталната смяна на дизайна. В крайна сметка, старият асиметричен „светлинен подпис“ е вече на 25 години. Да, не се бъркам, на четвърт век - от 1999 г. и BMW R 1150 GS.

Именно R 1150 GS става мега популярен с поредицата “Long Way Round“ от 2004-2005г. Оттогава харесвам Юън Макгрегър (не от ролята му на Оби-Уан Кеноби или Трейнспотинг, доста добър и в двете си) и Чарли Бурман. В бара бяха пуснати и няколко секунди от LWR, продукция, която категорично оказа силно влияние на адвенчър сегмента и подсили популярността му.

Имах възможността и да се кача на мотора, макар и в статично положение. Онези, които са карали R 1250 GS, ще се почувстват на добре познато и уютно място, а останалите – на нова и супер ергономична позиция. Добавено е копче за опционалната електрическа слюда, както и малко отделение за вещи зад кормилото, което беше налично само при Adventure.

Кога ще дойде R 1300 Adventure? Догодина по това време. Засега 1300 може да се вземе в четири варианта – стандартен, Triple Black, Trophy и Tramuntana. Последният е зеления от снимките, на който съм се качил. Накичен е с Option 719 фрозовани части и аксесоари.

Какви са другите новости? https://dizzyriders.bg/post/13039/novoto-bmw-r-1300-gs-doyde-sys-145-konya-i-12-kg-po-malko Впечатлението при премиерата ми? Мисля, че ситуацията с новия GS е като тази, която се повтаря с всяко следващо 911 – BMW,както и Porsche, ще жънат успехи. Нямам търпение моторът да дойде в България и да го покарам за уикенд.

Сбогом V10!