Това е най-дълго притежаваното Ferrari от един собственик
Красавецът от снимките тук е прекрасен екземпляр от един много рядък модел, произведен едва в 82 броя между 1951 и 1952 г. Колата е Ferrari 212 Inter, водеща се за наследник в онези години на Ferrari 166 Inter и 195 Inter. Но за разлика от повечето подобни класики тази никога не сменя своя първи собственик.
Въпросното Ferrari 212 Inter е купено ново през 1951-ва от мексиканец, който го притежава в продължение на 71 години. През цялото това време той полага всички необходими грижи за своята машина, която изглежда като току-що напуснала фабриката в Маранело. Единствено захабеният кожен салон издава старостта на това 212 Inter.
За жалост миналата 2022 г. господинът напуска този свят на 98 години и неговото любимо Ferrari остава без своя грижлив господар.
Колата е герой в новия епизод от канала на Джей Лено, от който научаваме, че все пак през годините купето е пребоядисано, а също и мокетът е сменен. Интервенции, направени някъде в началото на 70-те.
В момента двуцветното Ferrari е наследено от сина на споменатия по-горе мексиканец. Дано не се изкуши един ден да продаде семейната реликва,а вместо това да я запази по примера на баща си.
Интересен факт е, че това Ferrari 212 Inter е било изложено на щанда на Ferrari на автосалона в Торино през 1951 и 1952 г.
Когато излиза на пазара Ferrari пуска едновременно три версии 212, две от които са състезателни, съответно за Формула 1 (212 F1) и Формула 2 (212 MM).
Под капака Ferrari 212 Inter е със същия двигател като пистовите модификации – 2,6-литров V12 Colombo. Той е съчетан с 5-степенна механична трансмисия и произвежда 165 к.с., когато е оборудван с 3 карбуратора Weber. Има вариант и с един карбуратор, при който максималната мощност е 150 к.с.
От произведените 82 броя 212 Inter има четири версии: Vignale, Pininfarina, Ghia и Carrozzeria Touring. Този приятел тук е Ghia. И подобно на останалите тежи само 1000 кг.
За финал ще споменем, че наследникът на Ferrari 212 Inter е не кой да е модел, а легендата Ferrari 250, която и днес е най-скъпо продаваният модел на марката с нейната изключително ограничена серия GTO.