Ducati направи най-мощния сериен едноцилиндров двигател в света
Машинката се казва Superquadro Mono и не е много малка, що се отнася до работния обем. Той възлиза на 659 куб. см, а максималната му мощност е впечатляващите за „сингъл“ мотор 77,5 к.с. при 9750 об/мин. Свързан със състезателна изпускателна система Termignoni обаче Superquadro Mono успява да изкара 85 коня и да се развърти до 10 250 об/мин. Последният показател също е рекорден според Ducati.
Едноцилиндровият агрегат е разработен на база 1299-кубиковия двигател на Panigale. От него са взаимствани цилиндъра, буталото, както и горивната камера. Каква обаче е тайната на мега показателите?
Тайните са основно две. Едната е съотношението между диаметъра и хода на буталото - 116 мм към 62,4 мм. Другата тънкост е “desmodromic” системата на клапаните, при която се използват гърбици не само за отварянето им, но и за затварянето. Това елиминира проблема с т.н. „увисване“ на клапана при много високи обороти.
Надеждност? Ducati казват, че машината няма проблем с издръжливостта. Регулярната смяна на масло се прави на 15 000 км, а проверката на хлабината на клапаните – на 30 000 км. Дебютът на най-мощния сериен едноцилиндров мотоциклетен двигател е в модела Hypermotard 690 Mono, който също ще видите в галерията. Байк за забавление, както в града, така и на писта.