Без дизелов двигател за новата Dacia Duster
Dacia определено процъфтява под корпоративния чадър на Renault, като се има предвид, че бюджетната румънска марка има две от най-популярните коли в Европа. До октомври Sandero е най-продаваният автомобил на Стария континент, докато Duster стигна до топ 15. SUV-то навлиза в третото си поколение, което добавя известна изтънченост, но се фокусира върху най-важното, на което марката винаги е залагала.
Ако стилът ви изглежда познат, има основателна причина за това, като се има предвид, че Duster използва стилистиката на концепта Bigster. Въпреки познатия вид, това е истински модел от следващо поколение, тъй като той се базира платформата CMF-B. Резултатът е повече място в багажника, повече пространство за пътниците отзад и повече структурна якост за автомобила.
В интериора получавате 7-инчов цифров инструментален панел и 10,1-инчов сензорен екран, който обслужва инфоразвлекателните функции. Има също четири осветени USB порта, безжично зареждане на смартфон, звукова система с шест високоговорителя и поддръжка на безжични Android Auto и Apple CarPlay.
Няма да намерите дизелов двигател под капака обаче. Изпитаният 1,5-литров dCi на Renault вече го няма. Вместо това, 2024 Duster ще се предлага с агрегат TCe 130 - 1,2-литров бензинов мотор с турбокомпресор. Този трицилиндров агрегат работи по цикъла на Милър и използва мека хибридна подкрепа. Ще се предлага с предно или задвижване на всички колела с шестстепенна механична скоростна кутия. Dacia казва, че разходът на гориво е намалял с 10 процента в сравнение с неелектрифицираната версия на същия двигател, докато производителността също е по-добра.
Двигателят ECO-G 100 работи с втечнен нефтен газ (LPG) и може да измине до 1300 километра с 50-литров резервоар за бензин и 50-литров резервоар за LPG, напълнени догоре. Първият се намира под задната седалка, докато вторият се намира под пода на багажника, така че капацитетът на багажника остава непроменен.
Най-важната новост по отношение на задвижването хибридната система, наследена от комбито Jogger. Тя съчетава атмосферен 1,6-литров двигател с два електрически мотора, 1,2-кВтч батерия и автоматична скоростна кутия. Единият от е-моторите доставя 49 конски сили, докато другият служи като стартер/генератор. Duster Hybrid 140 поддържа регенеративно спиране и задвижването му винаги стартира в електрически режим. Dacia твърди, че разходът на гориво е намален средно с 20 процента и с до 40 процента при градско шофиране. Румънската марка изчислява, че ще шофирате в EV режим през 80 процента от времето в града.