“Дакар” се завръща!


04 Jan 2024

Рали “Дакар” се завръща! Легендарното състезание, смятано от мнозина за най-тежкото в моторните спортове, ще се проведе за 46-и път и пети поред в Саудитска Арабия. Ралито започва в петък, 5 януари и ще завърши две седмици по-късно на 19 януари 2024 г. Участват 345 екипажа – 73 с коли, 136 мотора, 10 ATV, 47 камиона, 43 бъгита в клас T3 и 36 – в клас T4. 65 класически коли и 15 класически камиона ще се борят в класическото състезание за стари модели.

 

С голям интерес се очаква шестият маратонски етап (600 км), който ще се проведе в два дни, но без асистенция през нощта, т.е. шофьорите и техните навигатори ще трябва да се оправят с евентуални технически проблеми сами. 

 

5-кратният победител Насер Ал-Атия ще опита да спечели ралито с пети различен отбор, като замени доминиращата в последните две години Toyota с Prodrive. Ал-Атия ще опита да донесе дългоочакваната победа за Hunter T1+, като най-сериозен конкурент се очертава неговият съотборник Себастиен Льоб. Французинът ще опита да покори тежкото рали при осмото си участие.

Toyota загуби Ал-Атия, но ще атакува победата с цели пет заводски коли, една от които ще бъде управлявана от Жил де Вилиер.

 

Audi за трета година ще гони победата със супер хибрида RS Q e-tron, като екипът е същият – Стефан Петерханзел (14-кратен победител с кола и мотор), Карлос Сайнц Старши (4-кратен победител) и Матиас Екстрьом. Audi преработи основно окачването и дизайна на каросерията в опит да се справи с проблемите с издръжливостта на изключително сложната хибридна кола от предните две години. RS Q e-tron включва три електромотора и 4-цилиндров бензинов мотор, служещ само като генератор. Според слуховете това ще е последен опит на Audi преди компанията да пренасочи усилията (и парите си) към Формула 1 през 2026 г.

 

Очаква се Ford също да се намеси в битката за победата със специално подготвения от M-Sport Ranger. Американците подписаха с Нани Рома!

Извън фаворитите е добре да хвърляте по едно око на екипа на MINI (с три коли) и на 2-кратния победител в Льо Ман Ромен Дюма, който ще кара заводски подготвен Hilux T1+.

 

 

Сбогом V10!