VW Golf вече има физически бутони на волана!
Volkswagen обновява своя емблематичен компактен автомобил Golf. За да остане конкурентоспособен в сегмент, доминиран от кросоувъри, Golf Mk8.5 носи подобрения в някои ключови посоки, които бяха основните точки на критика от клиенти и специалисти до момента.
Най-големите промени отвън са преработените LED осветителни тела, като по-скъпите нива на оборудване разполагат с изцяло LED фарове и осветена емблема на VW. Срещу допълнително заплащане клиентите ще могат да изберат по-усъвършенствана матрична LED система с дълги светлини, които са почти два пъти по-мощни от обикновените дълги светлини. Отзад по-елегантните задни светлини разполагат с 3D графика с три избираеми шарки – подобно на това, което Audi предлага на някои от своите модели.
Най-голямата промяна вътре е информационно-развлекателната система от следващо поколение с голям екран в стил таблет, който е с размери 10,4 инча при по-евтините варианти и 12,9 инча при по-скъпите модели. Ужасните плъзгачи за управление на климатичната система все още са си там, но (най-накрая!) светят в тъмното. Може би най-голямата новина е наличието на физически бутони на волана, които заменят чувствителните на докосване и плъзгане бутони на предшественика.
Базовият Golf ще бъде оборудван с 1.5 TSI бензинов агрегат с мощност 113 или 148 конски сили, като и двата предават мощността към предната ос чрез шестстепенна механична скоростна кутия. Мека хибридна версия на същия двигател, наречена 1.5 eTSI, има същите мощности, но се предлага само със седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Ако имате нужда от повече мощност, има по-голям 2.0 TSI с 201 к.с. и седемстепенна DSG. Интересното е, че нищо не се споменава за по-малкия трицилиндров 1.0 TSI двигател, който се предлагаше на най-евтиния Golf преди фейслифта.
При дизелите, изпитаният и тестван 2.0 TDI ще има 113 к.с. и шестстепенна механична трансмисия или 148 к.с. и седемстепенна DSG. И двете версии са само с предно задвижване.
Тези, които не искат дизел все още могат да закупят eHybrid версията с 201 к.с., шестстепенна DSG и задвижване на предните колела. Електрифицираният модел използва по-голяма литиево-йонна батерия (от 10,6 киловатчаса до 19,7 киловатчаса), достатъчна за до 100 километра електрически пробег.
Що се отнася до по-вълнуващите версии, Golf GTE има комбинирана мощност от 268 к.с., предавани към предната ос чрез шестстепенна DSG. Подобно на обикновения eHybrid, той преминава от стария 1.4 TSI двигател към 1.5 TSI агрегат с променлива геометрия на турбокомпресора. В сравнение с предшественика си, електрифицираният хечбек разполага с допълнителни 27 к.с.