Тестовете на новия Taycan показват реален пробег от 585 км

  • Галерия с девет снимки от тестовете при температури от -41 до +53 градуса по Целзий Галерия с девет снимки от тестовете при температури от -41 до +53 градуса по Целзий

05 Feb 2024

Британските колеги от AutoCar тестваха предсериен прототип на новото Porsche Taycan преди официалната премиера в близките седмици. Макар компанията да нарича промените “обновяване”, тя признава, че инженерните решения, новите системи и цялостните инженерни решения са по-скоро като за ново поколение автомобил, а не просто фейслифт. Например прототипите са минали цели 3,5 млн. км в тестове – разстояние, сравнимо с разработването на нов модел.

 

На този фон е много любопитно какви са впечатленията от първите тестове. И те говорят за драматично увеличение на пробега, ефективността, скоростта на зареждане и динамиката.

И това не е чудно. Taycan вече е на четири години, произведени са 150 хиляди екземпляра, най-караните от тях са минали над 300 хил. км. Дори с постоянните обновявания по въздуха, четири години са много в света на електромобилите. Новият Taycan е почерпил от този опит и от нововъведенията при изцяло новия Macan, който Porsche току-що представи.

 

Тестът на AutoCar се е състоял в Калифорния при външни температури около 15-16 градуса по Целзий и разкрива интересни детайли преди премиерата. Колегите са карали няколко версии по магистрала със скорости до 120 км/ч (ограничението в Калифорния е 65-70 мили/ч, 105-112 км/ч). Taycan Cross Turismo, т.е. вариант с два електромотора и двойно предаване по маршрута от Лос Анджелис до Сан Диего (около 200 км) и обратно е показал възможен пробег с една батерия от 511 км при среден разход от 20 кВтч/100 км. Това означава, че размерът на голямата батерия е увеличен от актуалните 84 кВтч (използваем) до над 100 кВтч, при това без промяна в размера, а само благодарение на по-добра енергийна плътност.

По същия маршрут Taycan седан със задно предаване и един електромотор е отчел 17,2 кВтч/100 км и пробег с една батерия от внушителните 585 км. Говорим за пробег в реални условия, не за обещания на производителя.

Още нещо интересно: по време на пътуването колегите са спирали да зареждат на бързи зарядни на Electrify America и прототипите са зареждали с до 332 кВт – доста повече от актуалния пик на Taycan от 270 кВт. Така в реални условия зареждането от 6 до 80% е отнело едва 14 минути, като в продължение на близо пет минути колата е зареждала с над 300 кВт.

 

На този фон нямаме търпение Porsche да разкрие официално колата и съответно да даде всички данни, но е доста вероятно да имаме нов шампион за най-бързо зареждане – по-добро и от зареждането на Ioniq 6.

Макар засега да липсват конкретни данни за мощността, се очаква всеки от моделите (Taycan сега има 408 к.с., Taycan 4 – 476 к.с., Taycan S – 530 к.с., Taycan GTS – 598 к.с., Taycan Turbo – 680 к.с., Taycan Turbo S – 761 к.с.) да бъде по-мощен. Без изобщо да коментираме очакваната версия Taycan GT с над 1000 к.с., която вече записа 7:07,55 минути на “Ринга”.

 

Първородната Godzilla!