Ferrari Roma Spider дебютира в България

  • Десет снимки от представянето на Roma Spider в България Десет снимки от представянето на Roma Spider в България
  • Мекият сгъваем покрив се прибира за 13,5 секунди Мекият сгъваем покрив се прибира за 13,5 секунди
  • Рядко може да видите гайда, подпряна върху Ferrari... Рядко може да видите гайда, подпряна върху Ferrari...

26 Feb 2024

По-малко от година след дебюта си Ferrari Roma Spider вече е у нас. Световната премиера на роудстъра се състоя в мистичния дворец Ел Бади в Маракеш, Мароко. Българската премиера не остана по-назад, като лакираният в Celeste Trevi роудстър блесна под прожекторите на специално подготвено светлинно шоу в подземната част на винарска изба “Магура” – там, където от над половин век при постоянна температура отлежават отбрани вина.

Roma Spider е не просто откритата версия на купето Roma. Тъй като се появи четири години след него, вариантът Spider има някои подобрения по двигателя, изпускателната система, окачването и звука. Тъй като чухме Roma при перфектната акустика на пещера, може да потвърдим, че епичният V8, обрал през последните години всички възможни награди за двигатели с вътрешно горене, звучи повече от респектиращо!

Споменатият 3,9-литров туин турбо V8 е същият като в SF90, само че в Roma е без хибридни помощници и електрически щуротии. Мощността му е 620 к.с., въртящият момент – 761 Нм, разположен е отпред, но зад предния мост. Това позволява на новия Spider да ускорява до 100 км/ч за 3,4 секунди по пътя към максимална скорост от над 320 км/ч – числата са практически идентични с тези на купето, защото роудстърът е само с 84 кг по-тежък – 1556 кг без течностите. 8-степенната скоростна кутия също идва от SF90, но тук е преработена за по-нежна смяна на предавките и е съобразена с липсата на хибридна система като тази в Stradale-то.

С този роудстър Ferrari връща позабравената традиция за кабриолети с мек сгъваем покрив. 5-слойният таван се прибира и разгъва за 13,5 секунди, включително в движение при скорости до 60 км/ч. За последно италианската компания имаше роудстър с мек покрив и предноразположен двигател преди 55 години – моделът 365 GTS4. 

Интериорът изглежда страхотно, материалите са първокласни на допир. Не сме особени почитатели на двата бутона, които заместват лостчето за мигачите, нито на цялата тази претрупаност от бутони върху волана на Roma (дори бутона за стартиране на двигателя е в средата на волана), но във всяко друго отношение този интериор е топ!

Първият екземпляр няма да остане дълго у нас. Колата с италиански регистрационни номера е на обиколка из Европа, а на представянето ѝ пред клиенти присъстваха само две медии, така че имахме щастието за доста ексклузивен достъп…

Дизайнът на наследника на Portofino силно се различава от актуалната гама на Ferrari. Меките извивки и лакираната в цвета на каросерията радиаторна решетка контрастират сериозно с агресивните форми на SF90, 296GTB или Purosangue. Причината е, че Roma Spider се опитва да привлече нови за марката клиенти, вдъхновена от дизайна на може би най-известното Ferrari – 250 GT. Един бивш водещ на TopGear каза, че според него Roma Spider е може би най-красивото Ferrari създавано някога… Какво мислите по въпроса!?

Лукс от Китай!