Когато Mercedes-AMG сложи два 1,9-литрови двигателя в A-класа...
Много преди A-класа на Mercedes-AMG да има един от най-мощните 4-цилиндрови двигатели на пазара, инженерният екип на студиото създава една наистина уникална версия на първото поколение А-класа. Под компактната опаковка на градския автомобил немците поставят два 1,9-литрови мотора. Според мнозина целта на този проект е да поправи имиджа на A-класа след провала на лосовия тест в самото начало на жизнения цикъл на модела. Каква и да е била целта, резултатът е уникален.
А38, както е известна машината, трябва също така да демонстрира гъвкавостта на сандвич пода на A-класата, който позволява вторият двигател да бъде монтиран отзад, без да се прави компромис с товарното пространство или вътрешния комфорт. Налице остават всички седалки и напълно равен под на багажника.
Всеки двигател задвижва своя собствена ос и доставя по 125 к.с., което означава, че комбинираната мощност е 250 к.с. A38 успява да ускори до 100 км/ч за 5,7 секунди и да достигне максимална скорост от 230 км/ч. Интелигентна електроника от автоматична скоростна кутия синхронизира двигателите, а задният двигател също може да бъде изключен с натискане на бутон. С други думи, колата предоставя избор от предно или двойно предаване и мощност между 125 и 250 к.с.
Само четири прототипа от А38 са произведени и за съжаление тази интересна технологична идея така и не стига до поточната линия. Две от бройките получават бившите пилоти от Формула 1 - Мика Хакинен и Дейвид Култард.