Lamborghini показа Huracan STJ – последната V10 кола
Lamborghini спря да приема поръчки за Huracan още през пролетта на миналата година след 20 хиляди произведени екземпляра (това е горе-долу колкото всички предишни Lambo-та взети заедно в цялата история на марката). И всички очаквахме, че това е краят на бейби Lambo-то. Още повече, че хибридният наследник се очаква да дебютира още тази година.
Преди края обаче има място за още една специална версия – Huracan STJ. Съкращението идва от Super Trofeo Jota, като бруталната версия стъпва на базата на STO и ще бъде произведена за едва десет изключително платежоспособни и много специални за компанията клиенти.
Всъщност STJ взема наготово почти всичко от STO – 5,2-литровият атмосферен V10, разбира се, не е променен. Тук той има 640 к.с. и 565 Нм. Те отиват единствено към задните колела през 7-степенен автоматик. Променено е окачването. Макар STJ да е шосейна кола, то амортисьорите и цялата система около тях е взета наготово от пистовите коли на компанията. Това ще друса доста, ако изобщо някога излезе от добре вентилираните и уютни гаражи на колекционерите! Особено в съчетание с 20-инчовите джанти. Колата е с около секунда по-бърза на писта в сравнение с STO.
Всеки от десетте екземпляра ще бъде индивидуално номериран. На практика това е последната серийно произвеждана атмосферна V10 кола на света. Братовчедът R8 вече е история. Наследникът на супер Audi-то ще бъде електрически, а този на Huracan – хибриден.