ЕС отреди различно мито за отделните китайски марки
Европейският съюз повиши митата върху китайските електрически автомобили. Новите тарифи са различни за отделните производители варират от 17,4% до 37,6%, което е в допълнение към митото от 10%, което вече е в сила за всички електрически автомобили, внасяни от Китай.
Това може да повиши цените на някои от електромобилите в ЕС, правейки ги по-малко достъпни за европейските потребители.
Този ход е и голям удар за Пекин, който вече е в търговска война с Вашингтон. ЕС е най-големият отвъдморски пазар за китайската EV индустрия.
Новите мита влизат в сила в петък, но в момента все още са временни, като предстоят финални гласувания. Ако всичко мине по предварителния план, митата влизат в сила от ноември тази година.
Кои са потенциалните победители и губещи в този търговски спор? Не само китайските марки са засегнати. Западните фирми, които произвеждат автомобили в Китай, също са подложени на контрол от Брюксел.
Както стана дума, митата са различни за отделните производители, както следва - MG-SAIC с 37,6%, Geely с 19,9%, BYD с 17,4% и други компании, които са кооперирали на разследването на ЕС относно държавните субсидии в Китай, 20,8%. Тези, които са отказали да помогнат на ЕС в разследването, получават мито от 37,6%, като всички цифри по-горе ще бъдат добавени към предишните 10-процентни мита.