Dodge, Jeep и Chrysler към шефа на Stellantis: вървим към катастрофа


12 Sep 2024

През 2021 година Stellantis се появи на автомобилния хоризонт след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles. Към момента компанията е четвъртият по големина автомобилен производител в света (на база произведени автомобили), а ръководството ѝ се поема от Карлос Таварес, който преди това беше шеф на PSA.

И макар и повръхността нещата за европейските марки в Stellantis да изглеждат добре, то ситуацията е съвсем различна за щатските брандове. Недоволството достига такава степен, че в отворено писмо до Таварес Националният дилърски съвет на Stellantis в САЩ обвини главния изпълнителен директор, че води конгломерата към „катастрофа“.

Какво показват цифрите? Motor1.com припомня, че продажбите на Jeep спадат с 9% през първата половина на 2024 г., а при Ram спадът е 26%. Chrysler е надолу с 8%, докато Dodge отбеляза спад от 16%. В отвореното писмо дилърите коментират ситуацията по следния начин:

„Пазарният дял на вашите марки е спаднал почти наполовина, цената на акциите на Stellantis се срива, заводите се затварят, уволненията са необуздани и ключови ръководители бягат от компанията. Съдебни дела на инвеститори, съдебни дела на доставчици, стачки – последствията се увеличават. Вашата собствена дистрибуторска мрежа, дилърите ви, са оставени в анемично и отслабнало състояние." 

В отговор Stellantis коментира: „В Stellantis не вярваме, че публичните лични атаки, като тази в отвореното писмо от президента на NDC срещу нашия главен изпълнителен директор, са най-ефективният начин за решаване на проблеми. Започнахме път, който ще се окаже успешен. Ще продължим да работим с нашите дилъри, за да избегнем всякакви публични спорове, които ще забавят способността ни да постигаме резултати."

Пълния текст на отвореното писмо можете да откриете на този линк.

Новият бестселър на VW?