Dodge, Jeep и Chrysler към шефа на Stellantis: вървим към катастрофа


12 Sep 2024

През 2021 година Stellantis се появи на автомобилния хоризонт след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles. Към момента компанията е четвъртият по големина автомобилен производител в света (на база произведени автомобили), а ръководството ѝ се поема от Карлос Таварес, който преди това беше шеф на PSA.

И макар и повръхността нещата за европейските марки в Stellantis да изглеждат добре, то ситуацията е съвсем различна за щатските брандове. Недоволството достига такава степен, че в отворено писмо до Таварес Националният дилърски съвет на Stellantis в САЩ обвини главния изпълнителен директор, че води конгломерата към „катастрофа“.

Какво показват цифрите? Motor1.com припомня, че продажбите на Jeep спадат с 9% през първата половина на 2024 г., а при Ram спадът е 26%. Chrysler е надолу с 8%, докато Dodge отбеляза спад от 16%. В отвореното писмо дилърите коментират ситуацията по следния начин:

„Пазарният дял на вашите марки е спаднал почти наполовина, цената на акциите на Stellantis се срива, заводите се затварят, уволненията са необуздани и ключови ръководители бягат от компанията. Съдебни дела на инвеститори, съдебни дела на доставчици, стачки – последствията се увеличават. Вашата собствена дистрибуторска мрежа, дилърите ви, са оставени в анемично и отслабнало състояние." 

В отговор Stellantis коментира: „В Stellantis не вярваме, че публичните лични атаки, като тази в отвореното писмо от президента на NDC срещу нашия главен изпълнителен директор, са най-ефективният начин за решаване на проблеми. Започнахме път, който ще се окаже успешен. Ще продължим да работим с нашите дилъри, за да избегнем всякакви публични спорове, които ще забавят способността ни да постигаме резултати."

Пълния текст на отвореното писмо можете да откриете на този линк.

Много по-добра от предишната?