Бос на VW: заплатите в Германия са твърде високи
Последните месеци се оказаха доста тежки за Volkswagen. Компанията регистрира силно негативни пазарни и финансови резултати през третото тримесечие на годината, а в момента се готви да затвори и три от заводите си в Германия. Причината? Според боса на компанията Оливер Блуме това са твърде високите заплати в автомобилната индустрия в страната. A и не само.
Говорейки пред неделното издание на германския вестник Bild и цитиран от Motor1.com, Блуме коментира, че "няколко десетилетия структурни проблеми във VW" са довели кризата сега. 56-годишният изпълнителен директор, който също така е и главен изпълнителен директор на Porsche, вярва, че вторият по големина производител на автомобили в света трябва драстично да намали разходите си, за да се върне във форма. С други думи - заплатите на персонала трябва да бъдат намалени.
„Нашите разходи за труд тук [в Германия], например, често са повече от два пъти по-високи от средните за другите ни европейски заводи. Също така има нужда от действия по отношение на нашите разходи за разработка и продажби и в други области на разходите в сравнение с нашите конкуренти. Поставена е целта за корекция на разходите и капацитета.“
Припомняме, че заплатите на ръководните мениджъри във Volkswagen са един от най-високите изобщо в индустрията. Блуме заработва почти по 10 млн. евро на година, а Томаш Шафер, който отговаря за VW леки автомобили, се задоволява с около 4,5 млн. евро на година. Отделните членове на Борда на директорите изкарват между 2 и 4 млн. евро за 12 месеца.
Към тези цифри добавяме и над 30-те милиарда евро, които Volkswagen загуби по време на Дизелгейт. Доста по-малки, но все още в зоната на милиардите, бяха загубите по време на коронавирус и кризата с микрочиповете.