Porsche Carrera GT подобри времето си на „Ринга“ с 16 секунди


13 Dec 2024

През октомври тази година (2024), Porsche публикува изненадващо прессъобщение, касаещо вече двадесетгодишния си модел Carrera GT. И в частност неговите гуми, които бяха обновени, за втори път. Култовият модел с 5,7-литров атмосферен V10 (612 к.с., 590 Нм) се произвеждаше в периода 2003-2006 г., като първоначално излизаше от завода в Лайпциг с Pilot Sport SP2. През 2013 марката предложи модерна алтернатива, подмяна с нови комплекти Pilot Super Sport, а в края на тази година - Michelin Pilot Sport Cup 2, разработени специално за модела.

Тогава Porsche споделиха, какво са успели да постигнат, заедно с пилота Йорг Бергмайстер, участвал активно в работата по новите гуми, заедно с Michelin. Резултатите бяха впечатляващи - намаляване на спирачния път от 200 км/ч до 0 с 12 метра, от 100-0 км/ч с 2,5 метра. Което веднага запали лампа в главите на мнозина автомобилни ентусиасти, осветяваща контурите на „Нюрбургринг“.

Явно тази лампа е светнала и в редакцията на немската медия Sport Auto. Тяхното видео, което може да гледате тук долу, е качено вчера (12.12.2024) и показва Carrera GT с новия чифт „обувки“, в гореща обиколка на „Нордшлайфе“. Зад волана е не кой да е, а същият Йорг Бергмайстер, а колата – същата жълта (“Fayence Yellow”, много рядък цвят) Carrera GT с регистрация BB PW 980 (числото е кодовото означение на проекта), която видяхме и на официалните прес-кадри на Porsche през октомври.

Дали в този тест не са замесени и самите Porsche? 100%, щом Бергмайстер кара, а “trackside support” са оказвали Manthey Racing. Така, че очакваме официално съобщение и от немската марка, до ден-два. Дотогава обаче имаме достоверните данни на Sport Auto.

Време: 07.12,69, което е с повече от 16 секунди по-добро от най-добрата обиколка на Валтер Рьол от 2004 г., 07.28,00, инициирана тогава от Auto Bild. Шестнадесет секунди са месеци в света на моторните спортове и тази разлика е поредното доказателство за сериозната еволюция на технологиите при гумите и за това колко са важни те. Новото време на Porsche Carrera GT е абсолютно съшито, като на Porsche 911 GT3, поколение 991.2, поставено от Ларс Керн през 2017. Да, 4-литровият 6-цилиндров боксер на последното изостава със 112 коня (мощен е 500 к.с.), но аеродинамиката на 911 GT3 е на светлинни години пред тази на Carrera GT.

Тежащата 1380 кг 20-годишна суперкола се нарежда точно под постижението на бруталния Dodge Viper ACR от 2010 г. (07.12,13), разчиташ на чудовищния си 8,4-литровия V10 с 645 к.с. и също доста брутално аеро. Тук обаче е коректно да се спомене, че през 2018 имаше нови опити с Viper ACR и Kumho, довели до време 7:01,3, което обаче не е записано в страницата с постижения на „Ринга“ в Wikipedia.

С новите гуми Carrera GT оставя зад гърба си също коли, като Lexus LFA Nürburgring Package (07:14,64), Lamborghini Aventador SuperVeloce LP750-4 (07.15) и BMW M3 CSL G82 (7.15,677).

Сбогом V10!