Това е новият електрически камион на Mercedes

Издръжлив, мощен и ефективен дори при трудни условия на работа както извън пътя, така и на пътя: с тези свойства Arocs от Mercedes-Benz Trucks е един от най-важните играчи в строителния транспорт от години. Сега идва и в нова версия като eArocs 400 – първият електрически вариант на изпитания и тестван строителен автомобил.
Въглеродно неутралният eArocs отпразнува своята световна премиера на тазгодишното изложение за строителна техника Bauma 2025 в Мюнхен. С този модел Mercedes-Benz Trucks отново подчертава иновациите, които компанията използва, за да ускори трансформацията към CO2 неутрални задвижвания и как тези решения са от полза и за строителната индустрия.
Към момента е планирана малка серия от 150 превозни средства годишно за eArocs 400 за избрани пазари от Европейския съюз. Първоначално автомобилът ще се предлага като 32- и 41-тонен вариант в конфигурация на ос 8x4 с четири различни междуосия и може да бъде със спецификация на бетонобъркачка или строителен самосвал. Електрическият eArocs 400 може да навлиза в зони с ниски и нулеви емисии във вътрешността на града и също така е подходящ за чувствителни към шум среди като жилищни райони, околностите на болници, училища и детски градини, както и за нощни строителни обекти. Първите бройки ще могат да бъдат поръчани в началото на 2026 г., включително и за българския пазар.
Поради значително по-високата си ефективност, eArocs 400 е поне 50% по-енергийно ефективен в сравнение с дизелов камион. Той има напрежение на електрическата система от 800 волта и два пакета батерии с инсталиран капацитет от 414 кВтч, разположени зад кабината на водача. Пробегът като бетонобъркачка е до 200 километра без междинно зареждане. Клиентите, които обикновено шофират на една смяна, покриват средно по-малко от 100 километра на ден и се пътува почти само по асфалтирани пътища. Това прави електрическия камион напълно подходящ за това приложение. При строителния самосвален вариант пробегът се увеличава до 240 километра без междинно зареждане. eArocs 400 може да се зарежда с до 400 кВ чрез стандартния CCS2 контакт за зареждане, монтиран от двете страни на автомобила. Двете батерии се нуждаят от приблизително 45 минути, за да се заредят от 20 до 80 процента.
eArocs 400 е оборудван с мощен централен двигател с 3-степенна трансмисия и постоянна мощност от 380 кВ и пикова мощност от 450 кВ. В комбинация с това техническо решение за задвижване, изпитаните и тествани планетарни оси на Arocs могат да бъдат използвани, за да продължат да предлагат клиренса и проходимостта извън пътя, необходими за ефективна работа на строителната площадка. Електрическото задвижване е интегрирано в превозното средство, произведено в завода на Mercedes-Benz във Wörth от Paul Group.