VW ID.3 на 160 000 км - в какво състояние е батерията?

VW ID.3 на 160 000 км - в какво състояние е батерията?
15 Jul 2025

Водещият германски автомобилен клуб ADAC отличи високоволтовата батерия на компактния електромобил ID.3 в доклад след продължителен тест за издръжливост, обхванал 160 000 километра по пътищата на Европа. В края на изпитанията батерията на модела ID.3 Pro S (капацитет 77 кВтч нетно) все още е способна да съхранява 91% от първоначалния си заряд.

По силата на своята гаранционна програма Volkswagen гарантира, че всички ID.3 модели поддържат минимум 70% от своя нетен капацитет след осем години експлоатация или 160 000 километра пробег.

Припомняме ви, че преди няколко месеца ви запознахме с един от Dizzy автомобилите - VW ID.4 на над 100 000 км. В какво състояние е - можете да си припомните от видеото ни.

„Този резултат демонстрира впечатляващото качество на нашите ID. модели дори след изминаване на голям пробег,“ подчертава Мартин Зандер, член на Борда на директорите на Volkswagen, отговорен за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване. „Капацитет от над 90% след 160 000 километра потвърждава, че ID.3 запазва своята стойност и втора употреба, отговаряйки на очакванията на клиентите ни.“

По време на ускорения цикъл на тестовете ADAC не щади батерията: за да достигнат 160 000 километра възможно най-бързо, инженерите са използвали бързи зарядни станции в над 40% от случаите. Освен това автомобилът често е оставян при 100% заряд между пътуванията – против препоръките на производителя, понякога за няколко дни.

ADAC дава и препоръка към всички собственици на електромобили Volkswagen: да инсталират навреме софтуерните актуализации. По време на теста ID.3 получава няколко ъпдейта, сред които и „Electric Vehicle Route Planner“ – система, която оптимизира зарядните спирки по дълги маршрути, като взема предвид зарядния процент, актуалната пътна обстановка и прогнозите за трафик.

Някои от тези софтуерни ъпдейти повишават максималната мощност на зареждане до 170 кВ и значително подобряват разхода на енергия при кратки пътувания и при зимни температури от 0 до 5 °C, което допринася за увеличаване на реалния пробег на автомобила.

Въпреки високия пробег, купето и шасито на ID.3 се представят без значителни дефекти – окачването и кормилното управление понасят добре натоварването, като няма регистрирани сериозни проблеми. Повече подробности и данни от теста са достъпни на сайта на ADAC (информацията е на немски език)

Новият бестселър на VW?