400 000 км за 3 години - как е батерията на Ford Mustang Mach-E?

Електрическият Ford Mustang Mach‑E доказва, че може да бъде не просто симпатичен, но и изключително издръжлив автомобил. След три години експлоатация в интензивен градски режим в Санта Круз, Калифорния, един екземпляр от модела показва впечатляващи резултати: над 400 000 изминати километра, 92% запазен капацитет на батерията и хиляди долари икономия от гориво. Това е резултат, който надминава дори и скорошен VW ID.3 със над 160 000 км.
Шофьорът Дейвид Бленкъл използва автомобила ежедневно за превоз на пътници, като изминава стотици километри на ден. Батерията обаче продължава да работи почти като нова, а електрическото задвижване не показва никакви признаци на сериозно износване. Историята разказа Electrek.
Според Ford, Mach‑E е проектиран с мисъл за дълготрайност. Главният инженер на модела Матю Габриели потвърждава, че компанията очаква батерията да запази поне 90% от капацитета си до пробег от 257 000 км, но реалните резултати очевидно надминават това очакване.
Икономическият ефект също е значителен – според изчисления на Ford, електрическият Mach‑E е спестил над $8 700 в разходи за гориво в сравнение с бензиновия Ford Escape. При зареждане у дома в часове с по-ниски тарифи икономията би могла да е дори доста по-голяма.
Автомобилът се обслужва редовно, включително смяна на филтри, въртене на гумите и проверки на електрониката. Благодарение на регенеративното спиране, оригиналните спирачни накладки все още не са сменяни – рядкост дори за автомобили с далеч по-нисък пробег.