Lexus LFA се завърна, но не точно по начина, по който искахме


05 Dec 2025

Lexus официално върна името LFA в новините с премиерата на изцяло електрическия Lexus LFA Concept, представен заедно с новите Toyota GR GT и GR GT3. Концептът показва как ще изглежда следващият супер автомобил на марката.

Официално LFA Concept е дефиниран като изцяло електрически спортен автомобил, разработен паралелно с GR GT и състезателния GR GT3. Трите модела споделят обща философия и техника: нисък център на тежестта, ниско тегло при висока здравина и силен фокус върху аеродинамиката, като LFA Concept използва алуминиевата пространствена рама на GR GT като база.

Размерите също поставят концепта твърдо в територията на суперколите. LFA Concept е дълъг 4 690 мм, широк 2 040 мм и висок едва 1 195 мм, с междуосие 2 725 мм и място за двама пътници. Car and Driver допълва, че Lexus и GR GT споделят еднакво междуосие и височина, но LFA е малко по-къс и по-широк, което подчертава по-екстремното му позициониране.

Дизайнът е съзнателно стъпил върху наследството на оригиналната LFA, но в изцяло електрически контекст. Силуетът е класическо купе с дълъг преден капак и къса задна част, а линиите и пропорциите са оформени така, че едновременно да напомнят оригиналния LFA и да работят в полза на притискането и охлаждането. Lexus описва концепта като форма с „универсална естетика“, създадена да „раздвижи сърцето“ отвъд културни и времеви граници.

Интересното е, че Lexus вече казва открито: LFA от тук нататък не е просто име за бензинов V10. В официалните материали марката подчертава, че „LFA“ означава автомобил, който въплъщава технологии и умения, които инженерите трябва да запазят и предадат на следващото поколение. Концептът е пряко свързан с философията „Shikinen Sengu“ – ритуално „престрояване“ и обновяване, при което спортното наследство се съхранява, но и се развива в нова форма, този път като изцяло електрически супер автомобил.

Lexus все още не разкрива данни за мощност, пробег и батерия, но потвърждава, че става дума за батерийно електрическо задвижване, различно от хибридния V8 на братския GR GT. Според Car and Driver концептът директно предвещава сериен модел, който се очаква да бъде пуснат към края на десетилетието и да се позиционира като електрически наследник на легендата LFA с цена в зоната над 500 000 долара.

Gen Z харесва този автомобил!