GM възроди тази забравена Omega и я продаде за близо 80 000 долара


12 Dec 2025

General Motors в Бразилия продаде на благотворителен търг напълно реставриран Chevrolet Omega CD от 1994 г. с редкия пакет Irmscher, като крайната цена достигна 437 500 реала, или около 80 000 долара. Продажбата е първият силен публичен резултат на новата местна инициатива Chevrolet Vintage, която възстановява емблематични модели от бразилската история на марката.

Аукционът се е провел на 6 декември в музея CARDE в Кампус ду Жордао (щат Сао Пауло) като част от събитието Spring Sale, където редом с Omega са били предлагани и други колекционерски автомобили от селекцията Dreams in Motion на братята Хаберфелд. По данни на местни автомобилни медии Omega е бил най-оспорваният лот в търга с 85 наддавания.

Самият автомобил е Omega CD Irmscher, представян от Chevrolet като един от най-луксозните местни модели на своето време. Според компанията колата е служила на високопоставен мениджър от финансовия сектор и е била в добро състояние, но въпреки това е минала през заводски тип реставрация.

В официалното съобщение на Chevrolet се посочва, че редкият кит Irmscher увеличава работния обем на двигателя от 3.0 на 3.6 литра и е наложил цялостно преработване на механиката. Външно каросерията е била напълно оголена до метал и пребоядисана по стандартите на епохата, а фарове и стопове са разглобявани и възстановявани. В салона е ревизиран дигиталният приборен панел, а велурените седалки са реставрирани чрез възпроизвеждане на оригиналния текстил от 1994 г. от одобрен доставчик.

Chevrolet Vintage е част от честванията на 100 години присъствие на GM в Бразилия и е замислена като фабрично подкрепена програма за реставрации и „рестомод“ проекти. В публикация на GM се подчертава, че автомобилите минават динамична валидация на полигона на компанията край Сао Пауло, а автентичността се гарантира и чрез достъп до фирмените архиви с оригинална документация и материали, като понякога в процеса се включват и хора, работили по първоначалното развитие на моделите.

Gen Z харесва този автомобил!