Електрическото VW Polo е почти готово за серийно производство


17 Dec 2025

Volkswagen започна финалните изпитания на новия ID. Polo само месеци преди световната премиера на модела, планирана за пролетта на 2026 г. Флотилия от почти серийни прототипи изминава последните тестови километри в различни региони по света, като целта е да се постигне „най-високо качество и съвършенство в детайлите“ и да се направи фина настройка на поведението на пътя.

Главният изпълнителен директор на марката Volkswagen Томас Шефер определи ID. Polo като „начало на ново поколение Volkswagen“ и подчерта, че моделът „най-накрая“ носи отново „правилното име“. По думите му стартовата цена ще започва от 25 000 евро, а през 2026 г. компанията планира да пусне общо шест нови електрически модела.

Решението да се използва емблематичното име Polo идва на фона на 50-годишнината на модела, който дебютира през 1975 г., и е част от промяна в стратегията за имената на електромобилите на Volkswagen. През септември Reuters съобщи, че концернът ребрандира проекта, познат дотогава като ID.2, именно като ID. Polo, за да стъпи на познато име в момент на засилена конкуренция при по-достъпните електромобили, включително от китайски производители.

По официални данни ID. Polo ще стартира на пазара с три версии на мощност – 85 кВ (116 к.с.), 99 кВ (135 к.с.) и 155 кВ (211 к.с.), а по-късно през 2026 г. ще последва спортният ID. Polo GTI със 166 кВ (226 к.с.). Моделът е разработен върху доработената електрическа платформа MEB+ и залага на ново предно предаване, което според Volkswagen носи предимства както за ефективността, така и за вътрешното пространство.

Двата базови варианта ще използват LFP батерия с нетен капацитет 37 кВтч и DC зареждане до 90 кВ, докато по-мощните версии ще разчитат на NMC батерия 52 кВтч (нето), изградена с унифицираната клетка на PowerCo, която позволява пробег до 450 км и DC зареждане до 130 кВ. Volkswagen посочва, че клетките са интегрирани по схемата „cell-to-pack“, което спестява тегло и място и вдига енергийната плътност с около 10%.

По отношение на практичността, ID. Polo е с дължина 4053 мм и междуосие 2600 мм, като Volkswagen твърди, че въпреки близките външни размери спрямо конвенционалното Polo, електрическият модел предлага повече място в купето и по-голям багажник – 435 литра, а при сгънати облегалки до 1243 литра. В оборудването се предвижда и обновен пакет асистенти, включително подобрен Travel Assist с асистирана смяна на лентата на магистрала и разпознаване на светофари и знак „Стоп“.

Проектът се развива като съвместна работа в рамките на VW Brand Group Core, като SEAT и CUPRA са водили разработката, дизайнът е правен във Волфсбург, а серийното производство ще бъде в завода на SEAT & CUPRA в Марторел, Испания. Паралелно с това SEAT вече откри и нов завод за сглобяване на батерийни системи в Марторел с капацитет до 300 000 броя годишно, който от 2026 г. трябва да захранва производствените линии на Cupra Raval и Volkswagen ID. Polo.

Gen Z харесва този автомобил!