Електрическото VW Polo е почти готово за серийно производство
![]()
Volkswagen започна финалните изпитания на новия ID. Polo само месеци преди световната премиера на модела, планирана за пролетта на 2026 г. Флотилия от почти серийни прототипи изминава последните тестови километри в различни региони по света, като целта е да се постигне „най-високо качество и съвършенство в детайлите“ и да се направи фина настройка на поведението на пътя.
Главният изпълнителен директор на марката Volkswagen Томас Шефер определи ID. Polo като „начало на ново поколение Volkswagen“ и подчерта, че моделът „най-накрая“ носи отново „правилното име“. По думите му стартовата цена ще започва от 25 000 евро, а през 2026 г. компанията планира да пусне общо шест нови електрически модела.
Решението да се използва емблематичното име Polo идва на фона на 50-годишнината на модела, който дебютира през 1975 г., и е част от промяна в стратегията за имената на електромобилите на Volkswagen. През септември Reuters съобщи, че концернът ребрандира проекта, познат дотогава като ID.2, именно като ID. Polo, за да стъпи на познато име в момент на засилена конкуренция при по-достъпните електромобили, включително от китайски производители.

По официални данни ID. Polo ще стартира на пазара с три версии на мощност – 85 кВ (116 к.с.), 99 кВ (135 к.с.) и 155 кВ (211 к.с.), а по-късно през 2026 г. ще последва спортният ID. Polo GTI със 166 кВ (226 к.с.). Моделът е разработен върху доработената електрическа платформа MEB+ и залага на ново предно предаване, което според Volkswagen носи предимства както за ефективността, така и за вътрешното пространство.
Двата базови варианта ще използват LFP батерия с нетен капацитет 37 кВтч и DC зареждане до 90 кВ, докато по-мощните версии ще разчитат на NMC батерия 52 кВтч (нето), изградена с унифицираната клетка на PowerCo, която позволява пробег до 450 км и DC зареждане до 130 кВ. Volkswagen посочва, че клетките са интегрирани по схемата „cell-to-pack“, което спестява тегло и място и вдига енергийната плътност с около 10%.

По отношение на практичността, ID. Polo е с дължина 4053 мм и междуосие 2600 мм, като Volkswagen твърди, че въпреки близките външни размери спрямо конвенционалното Polo, електрическият модел предлага повече място в купето и по-голям багажник – 435 литра, а при сгънати облегалки до 1243 литра. В оборудването се предвижда и обновен пакет асистенти, включително подобрен Travel Assist с асистирана смяна на лентата на магистрала и разпознаване на светофари и знак „Стоп“.
Проектът се развива като съвместна работа в рамките на VW Brand Group Core, като SEAT и CUPRA са водили разработката, дизайнът е правен във Волфсбург, а серийното производство ще бъде в завода на SEAT & CUPRA в Марторел, Испания. Паралелно с това SEAT вече откри и нов завод за сглобяване на батерийни системи в Марторел с капацитет до 300 000 броя годишно, който от 2026 г. трябва да захранва производствените линии на Cupra Raval и Volkswagen ID. Polo.

