Най-караният VW ID.4 в света - какво се счупи за 400 000+ километра?
![]()
Преди около година си говорихме за това в какво състояние е Volkswagen ID.4 след 100 000 пробег. Информацията се оказа доста полезна и с времето получихме много отзиви и въпроси от зрители и читатели. С голямо нетърпение споделяме нещо като продължение на тази история, макар и автомобилът да не е същият.
Съвсем наскоро собственик на Volkswagen ID.4 от 2021 г. се похвали, че е изминал 250 016 мили (402 362 км) с един и същ автомобил и твърди, че електрическият SUV продължава да се използва ежедневно като „здрав работен кон“, въпреки че вече е минал далеч отвъд типичните гаранционни пробези. Свързахме се с него и в личен разговор с екипа на DizzyRiders Робърт Ийтън разказа как се държи автомобилът му при тази доста сериозна експлоатация.

Робърт се занимава с доставки на хранителни и нехранителни стоки основно към Amazon. По думите му колата е „много добра“ спрямо предишните му Volkswagen-и, на вид изглежда „малко като Corrado“ и е „голяма като комби“. При такъв пробег обаче ремонти и подмяна на възли не липсват и това е напълно естествено. Робърт казва още, че е сменил цялото окачване, обслужил е спирачките, подменил е зарядния порт, 12-волтовата батерия, масажиращия механизъм в шофьорската седалка, волана и бутоните, както и бутона за стъклоповдигача на шофьорската врата.
Според Робърт асистентът за шофиране Travel Assist е сред най-ценните системи в ежедневието му, защото намалява умората при дълги преходи и „помага да се намали част от мисленето“. На сайта си Volkswagen описва Travel Assist като полуавтоматизирана система, която комбинира адаптивен автопилот (Adaptive Cruise Control) и асистент за поддържане на лентата (Lane Keep Assist), за да държи дистанция и да подпомага центрирането в лентата.

Най-интересният въпрос при подобен пробег остава батерията. Робърт казва, че не е сменял високоволтовата батерия, но споделя, че би искал един ден да има автомобил с малко по-голяма такава. Въпреки това, според него ID.4 може да измине „милиони мили“ без никакви притеснения относно състоянието на батерийния пакет. Не знаем каква точно е деградацията на неговата батерия към момента, но пробегът му все още е над 320 километра с едно зареждане.

Данни от независими дългосрочни тестове подкрепят тезата, че деградацията може да е по-бавна от масовите страхове. Германският автомобилен клуб ADAC отчита, че при 4-годишен тест на VW ID.3 с 77 кВтч батерия след над 160 000 км измереният остатъчен капацитет е 91%.

В същото време високият пробег не отменя факта, че около ID.4 има и известни болежки и кампании, както е при на практика всички нови автомобили. Reuters съобщава за мащабна сервизна акция в САЩ заради дефект в дръжките на вратите при ID.4 от моделни години 2021–2024, свързан с проникване на вода и възможни електронни откази. Отделно Reuters описа и друга акция, която засяга и ID.4 от 2021–2023 г., свързана с индикацията на позицията на селектора, която може да увеличи риска от потегляне при неправилно обезопасяване.
А на въпроса дали би си купил Tesla Робърт сподели, че политическите му убеждения никога не биха му позволили да използва продукт на тази компания.

