Пришълецът: Krugger BMW K 1600. Или една ненормална трансформация, от супер комфортен круизър в мотор от друга планета

Пришълецът: Krugger BMW K 1600. Или една ненормална трансформация, от супер комфортен круизър в мотор от друга планета
17 Apr 2016

Другата планета всъщност е Белгия или поне това е родното място на известния в средите на уникалните байкове Фред Крюгер. Който е разглобил един чисто новичък мотоциклет BMW K 1600 за да изхвърли почти всичко от него.

Самата идея да превърнеш такава оптимална круизър машина, като K 1600 в нещо, което Сигърни Уивър би убила, е извратена. И яка. Изходният мотоциклет - който може да видите по-нататък в галерията - се движи с 1,6-литров 6-цилиндров редови двигател, седем компютъра и повече кабели, отколкото в космическия кораб „Ностромо“.

Което прави симплифицирането му доста предизвикателна задача, с която Крюгер се е справил много добре. „Направата на самия мотор е лесна работа,“ казва той. „Направата на мотора, запазвайки цялата електроника на K 1600 обаче е сложна. Интегрирането на електрониката, от компютрите до ABS кутията, е много сложна задача“.

Крюгер е оставил редовия шестак и силициевите джвъчки непокътнати и променил почти всичко останало. Агрегатът е окачен на съвсем нова рама, задното рамо на окачването също е неизвестно на BMW, а предната Duolever система e сериозно променена, като е запазен единствено оригиналният амортисьор.

Любопитен факт е, че белгиецът не работи с компютърни скици, а създава моторите си по традиционен начин, с картонени макети, след което оформя детайлите от стомана и алуминии. Така действали японските майстори, за да наблюдават как точно пада светлината върху повърхностите...

Предната джанта е 21-инчова, задната 20, като и двете са фрезовани от солидни алуминиеви блокове. Спирачките пък са подменени с Beringer система, към която е закачен стандартният ABS модул на BMW. Самият двигател не е пипан, но Крюгер е преместил радиаторите отстрани: „Оставих предницата отворена, за да покажа шестте изпускателни тръби“. Основният резервоар е под седалката, като има и допълнителен в опашката, с отделна капачка.

Името на мотора е NURBS (кликнете върху него и Wiki ще ви каже откъде идва), което може би се заиграва и с пълното наименование на „Ринга”. Въпреки че NURBS определено не е машина за рекордни обиколки. Да, двигателят е със 160 к.с. и да, „Пришълецът“ е свалил някой друг килограм от заводските 360, но, разбирате идеята на мотоциклета. А може би не, ако сте хардкор фенове на ултимативния заводски турър.

Цената? Неясна. Но и без особено значение. Ясна е обаче тази на донор мотоциклета. В България BMW продават K 1600 GT за 41 400 лв., като цената на топ модификацията K 1600 GTL Exclusive (на снимките) е добрите 58 300 лв.

Текст: Иван Монев

 

 

Фенове сме! A вие?