Апокалиптичната SCG 003 CS генерира 800 коня и струва 1,3 млн. долара. Може да я спрете пред супера, след което да се пуснете в „24-те часа на Льо Ман“


17 Aug 2016

Познато ли ви е името Джим Гликенхаус? Бивш режисьор и настоящ финансист, 66-годишен американец с мнооооого пари и страст към колите, който преди няколко години си поръча уникалното Ferrari P4/5. И който си направи собствен състезателен тим и фирма за производство на коли на име Scuderia Cameron Glickenhaus.

А чудовището, което виждате в прекрасната сесия е първата истински шосейна кола на Джим, такава която имате право да карате по обществената пътна мрежа. Един вид, може да скочите до „Нюрбургринг“ с нея, да пиете едно кафе, след което да се пуснете по „Нордшлайфе“. Колата е изключителна, донякъде напомня на Pagani Zonda R (която обаче е само за писта), а снимките направени от Road & Track – страхотни.

Каква е същинската идея? Гликенхаус казва ,че в днешно време шосейните и състезателните коли на дадена марка нямат почти нищо общо със шосейните им коли. „Едно състезателно Ferrari няма нищо общо с LaFerrari, един състезателен McLaren няма нищо общо с P1. Те просто са огромни и изключително сложни“, казва той. И е адски прав. Неговата цел? Една кола и за пътя и за пистата. Много са се опитвали, почти никой не е успявал.

За целта например SCG 003 CS е обута в специално разработени от Dunlop гуми, които съществуват само в един единствен комплект. Задвижването пък е поверено на 4,4-литрв битурбо V8, настроен от италианската фирма Manifattura Automobili Torino, който генерира 800 к.с.. и 800 Нм, а трансмисията е 7-степенна с пера на волана, дело е на Cima и е същата, каквато ползват и супер шведите от Koenigsegg.

Гликенхаус е държал колата да посрещне множество от изискванията на FIA за различните шампионати, именно за може SCG 003 SC да бъде ползвана пълноценно и за състезания. Което е супер. За сега американецът е налял над 10 млн. долара в проекта, като плановете му са да продаде около 10 коли, всяка с цена от 1,3 млн. Джим обаче има и една мечта, която ще сбъдне, ако продаде минимум 20 коли – да участва в Льо Ман, редом с големите. „Ако продадем 20, може да се пуснем в Льо Ман с нехибридна LMP1 кола. Това е мечтата ми, да се състезавам на Льо Ман в топ категорията, с частен отбор. Нещо което ще ми излезе около 30 милиона долара“.

Така че г-н Гликенхаус е много повече от милионер, който се чуди какво да прави парите си. Той е и супер автомобилен фен, както и човек, който не седи на едно място. А проектът му за кола, която може да се кара до супермаркета, а после на „Ринга“, заслужава респект. Стискаме му палци да продаде 50 коли и да го видим на Льо Ман.

Фенове сме! A вие?