Най-мощната автомобилна лъжа в движение: 5000-конният Devel Sixteen и няколко причини, поради които тази кола е пълен бъзик. Галерия и видео
Devel Sixteen е една от най-големите лъжи в съвременното автомобилостроене, ако въобще решим да причислим това шоу на колела ( и не много повече ) към автомобилния бранш. Колата бе представена преди три години на салона в Дубай ( че къде другаде! ), а хората зад нея излязоха с мега грандиозни цифрени обещания.
Според създателите на Devel Sixteen, супер автомобилът се задвижва от V16 мотор (обърнете внимание, не 16V) с 4 турбини, които генерират 5000 к.с. и 4750 Нм (ха-ха! ), с които би трябвало да ускорява от 0-100 км/ч за 2 секунди и да развива, готови, 560 км/ч.!!! Тадаааам! Което, ако беше истина, щеше да означава, че Sixteen може да задмине Bugatti Chiron, движещо се с максималните си 420 км/ч с разлика от 140. Хахахахаааааа!
Няма такъв комикс. Единственото нещо, на което вярваме е мощността на двигателя, защото реално не е толкова трудно да направиш мотор с подобни параметри. А и има клипове с дино тестове на агрегатa създаден от Steve Morris Engines. Останалите цифри обаче са толкова абсурдни, колкото и самият автомобил, както може да се убедите и от видеото, което показва за пръв път колата в движение.
От галерията и особено от кадрите в движение, става оооще по-ясно, че това нещо е пълна бутафория. Загледайте се в спирачните дискове, които очевидно са стоманени (извиняваме се за нърд наблюдателността ни) и са с доста скромни размери. Да спрете кола от над 500 км/ч с такива чинийки е все едно да спрете Golf GTI с компактдискове. Да не говорим за аерото, което е още по-абсурдно. Гумите? Извиняваме се, но най-сериозните серийни гуми са Michelin Pilot Sport Pax System, които са направени специално за Bugatti и издържат на скорости до малко над 420 км/ч. Загледайте се в механизма на чистачката, който е взет директно от Mercedes, система с „мятане“, която видяхме за пръв път през 1987 при модела 190.