Когато Veyron беше още дете, 1999 Bugatti EB 18/4 Veyron Concept. Припомняме ви прототипa, от който се разви 1000-конното чудовище
Без турбини, атмосферен мотор, два цилиндъра повече – W18 и смешните на фона на серийната кола 555 коня и 650 Нм. И още по-забавното, 5 ръчни скорости. Представете си, Veyron с три педала и лост, който да ръчкате. Именно това представляваше (и реално още представлява) последната концепция на Bugatti, преди да се роди серийният „изверг“ с над 1000 коня.
Volkswagen AG направи няколко концепции, изваяни от Джуджаро, докато през 1999 г. не се стигна до прототипът, който виждате на снимката. Колата бе представена на изложението в Токио, а 5 години, мнооого пари и усилия по-късно, вече имахме серийния Veyron. При който цифрите вече бяха доста различни.
Моторът вече бе с два цилиндъра по-малко, но с 4 турбини, мощността скочи с... 446 коня до 1001, както и работния обем: докато концепта се задвижва от 6,3-литров мотор, то заводският Veyron разполага с 8-литрова изумителна машина. Разликите в динамичните характеристики на EB1 8/4 Veyron Concept и крайният резултат след 5 години труд, също са любопитни.
Колата показана в Токио през 1999 г. вдига 100 км/ч за...внимание! 4,2 секунди! А максималната скорост е смешните 340 км/ч. Серийното чудовище от Молсхайм вдига стотака за около 2,5 секунди, а максималната скорост бе 407 км/ч.