Консумирайте с удоволствие и мярка: „коледното“ BMW 635CSi Е24 от Group A. Галерия

  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24
  • 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24 16 чудесни кадъра. BMW 635CSi Е24

21 Dec 2016

Е24 е едно от любимите ни купета, не само от 70-те и 80-те, а тази конкретна кола е боядисана в и нашия цвят. И е налепена с еленчета. Доста коледно, макар че не е червена. Без значение, това BMW 635 CSi Е24 буди респект, особено когато на дясната врата е изписано името Ханс Щук.

Какво е Group A? Класът, който се появява през 1982 за да наследи Group 2 сериите на FIA, където доминира Jaguar с техния XJ-S V12. BMW вкарва конкурентното купе E24 635 CSi през 1983, когато колата наследява седана 528i. За целта е трябвало да бъдат направени поне 5000 шосейни версии на състезателното E24, с цел хомологация. Правилникът е позволявал известни вариации между шосейките и състезателните коли.

За направата на моторите тогава са помагали Alpina, който реално са сглобявали агрегатите, докато AC Schnitzer пък са се грижели за монтирането им към шаситата на колите. Именно с 635 CSi Е24 BMW успява да спечели сезона през 83-та от Jaguar. Следващата година се оказва по-трудна за баварците, тъй като TWR Jag-овете идват със серия модификации, при които 5,4-литровите им V12-ки генерират по 450 коня.

През тази 1984 обаче идват и промени в правилника на Group A и DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft) сериите приключват съществуването си в полза на DPM (Deutsche Produktionswagen Meisterschaft), които можем да приемем за предшественика на DTM. Именно DPM посреща този Jagermeister 635CSi.

Заедно със сходните си деривати за ETCC и BTCC, това E24 разчита на мотор базиран на M3 шестака, с диаметър на буталото 92,6 мм и ход 86 мм, един горно разположен разпределителен вал, по два клапана на цилиндър и обем 3475 куб. см. Червените обороти са 6200, мощността е 290 коня, а трансмисията е 5-степенна Getrag. По това време обаче Jag-овете вилнеят с 5,4-литрови V12-ки с по 450 коня, което не оставя много шансове на баварците.

Въпреки това E24 635 се оказва доста добър състезател, който печели доверието на много частни отбори до началото на 90-те. Но тогава BMW е на път да промени състезанията завинаги – през 1986 представят М3. Колата е лека, супер маневрена и поставя абсолютно нови стандарти в пистовите надпревари с туристически автомобили.

Иначе, ние харесваме не само оранжеви E24-ки, като тази например, която се задвижва от M60 V8. Хвърлете едно око и на нейната галерия. 

Първородната Godzilla!