1985 635 CSi E24 с M60 V8. Много букви и цифри в заглавието, много красива и елегантна кола на снимките

  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки
  • Разгледайте галерията от 18 снимки Разгледайте галерията от 18 снимки

14 Dec 2016

Като изключим разделението неавтомобилни хора и автомобилни маниаци, и се придържаме към вторите, те от своя страна могат да бъдат разделени на два типа: такива харесващи (и повече) BMW, и такива несимпатизиращи на баварците. Това разбира се важи и за други марки, но нека в случая приемем тази условност. Ако сте от тези „и повече“, значи „кодът“ от заглавието ви изяснява една много приятна картинка, а ако пък не сте толкова навътре с BMW-тата, просто разгледайте галерията. Или пък ако не ги понасяте изобщо, прочетете материалът ни за G-Class например.

Но, към този готин проект, който е дело на човек на име Мат Стейр, баща на друг човек Райли Стейр, който е голям приятел на StanceWorks.com. Там може да сте засичали неговия Datsun 260Z с LS6 мотор, както и неговото BMW E28 535iS с M60 V8 мотор. Проекти, който Райли е ръчкал с баща си, докато старшият не решава да направи нещо и за себе си – специално E24. Резултатът виждате в галерията.

Мат купува сравнително запазено 1985 635 CSi E24 и започва процедурата по присаждане на 4-литровия M60 мотор. И макар Стейр старши да има опит с обуването на такъв двигател в подобно купе, то разликите с 28-мицата налагат неколкократно слагане и махане на мотора, заедно със 6-сепенната ръчка Getrag 420G. Окабеляването обаче се получава от раз, Мат качва колата на амортисьори и пружини от Ground Control, пъха ново табло без пукнатини от кола-донор и запазва останалата част от интериора във вида, в който е дошъл с 1985 635 CSi. Единствено добавя готиния Nardi волан, който седи точно на място.

Процедурата по превръщането на колата в машина-мечта разбира се е била доста по-сложна и дълга, но няма да ви засипваме с подробности, защото имате 18 кадъра, от които да черпите информация. И да, джантите, няма как да пропуснем полираните с педантичност BBS RS 005-ички с диаметър 17 инча и гуми Bridgestone Potenza с размери 235/45 и 265/40.

Изводът? Чисто E24 с около 286 коня, което има супер стилно присъствие на пътя. Добър повод да разлистим календара с още няколко години назад, за да ви припомним елегантното минало BMW E9 3.0 CSi, също в убийствено черно и със страхотни BBS-ки.

Лукс от Китай!