Този 2003 Ford GT e най-бавният правен някога. Ограничен е на 8 км/ч и струва над 1 млн долара. Галерия

  •  2003 Ford GT. Галерия 2003 Ford GT. Галерия
  •  2003 Ford GT. Галерия 2003 Ford GT. Галерия
  •  2003 Ford GT. Галерия 2003 Ford GT. Галерия
  •  2003 Ford GT. Галерия 2003 Ford GT. Галерия
  •  2003 Ford GT. Галерия 2003 Ford GT. Галерия
  •  2003 Ford GT. Галерия 2003 Ford GT. Галерия
  •  2003 Ford GT. Галерия 2003 Ford GT. Галерия
  •  2003 Ford GT. Галерия 2003 Ford GT. Галерия

29 Dec 2016

Освен, че е най-бавният, както и, че не може да се регистрира и да се кара по улиците – все бонуси - този Ford GT вероятно е и един от най-скъпите, ако не и най-скъпият.Той ще бъде продаден на търг между 14 и 22 януари, като се очаква цената му да надмине сумата от 1 милион долара. Какво му е толкова специалното?

Ами това, че този Ford GТ носи разширението CP-1, което е съкращение на Confirmation Prototype 1, тоест, тази кола е първият работещ прототип на модела, който въобще е можел да се движи. И точно поради тази цел, е ограничен на 5 мили в час или 8 км/ч. Знаете, за да не изпадне нещо, и да не убие инженерите (по-скоро е вдигал повече при тестовете, но от Ford са го ограничили заради продажбата).

Освен, че максималната скорост се различава от тази на серийната кола CP-1 се характеризира и с доста „уникалности“ за самия него. Като например тази, че задната част на купето, черупката захлупваща двигателя, е направена от карбон, докато при заводския GT тя е алуминиева. Ford сметнали, че изработката на въглеродната ще струва по 45 000 долара за парче и се отказали от надуването на цената на колата.

Други особености на прототипа са въздушните възглавници от Mustang, както и кормилната колона от Ford Windstar. Супер готините алуминиеви рингове обрамчващи отворите на седалките, също не стигат до поточната линия, както и алуминиевата „тапицерия“ на тавана. И за да е още по-специален, CP-1 носи автографите на 13 човека от екипа разработвал колата, в това число и на легендата Карол Шелби.

Тази кола ни подсети за може би най-добрия Ford GT MkI, който може(хте) да си купите. Колата се продаваше от същите аукционери Barret-Jackson, които ще изтъргуват и този CP-1. Това бе Ford GT Heritage Edition с найлони по седалките и пробег от едва 5 мили! Виждате тази кола на снимката тук долу, кликнете я, за да попаднете и в тази любопитна история.

 

Първородната Godzilla!