10 от най-странните, редки и скъпи коли на Ferrari правени някога. Галерия

  • 2006 Ferrari P 4/5. Уникалният модел, който Pininfarina изработи за г-н Джеймс Гликенхаус. Последният купи последното произведено Enzo и го даде на студиото за да му направят тази красота, препращаща към състезателното P 2/3 от 60-те. 2006 Ferrari P 4/5. Уникалният модел, който Pininfarina изработи за г-н Джеймс Гликенхаус. Последният купи последното произведено Enzo и го даде на студиото за да му направят тази красота, препращаща към състезателното P 2/3 от 60-те.
  • 1987 Ferrari 408 4RM. Ако искате го приемете, като предшественика на FF. Разработено през 1887 г., това Ferrari разполага с 4-литров V8 с 300 к.с. и двойно предаване с хидравлично управление. С маса 1340 кг, би трябвало да се движи доста добре. 1987 Ferrari 408 4RM. Ако искате го приемете, като предшественика на FF. Разработено през 1887 г., това Ferrari разполага с 4-литров V8 с 300 к.с. и двойно предаване с хидравлично управление. С маса 1340 кг, би трябвало да се движи доста добре.
  • 1962 Ferrari 250 GT SWB Breadvan. През 1962 Джовани Волпи, собственик на състезателен отбор, иска да закупи новото 250 GTO. Енцо Ферари обаче му отказва, Волпи взима 250 GT SWB и го дава на Джото Бизарини, който прави колата, която виждате на снимката. 1962 Ferrari 250 GT SWB Breadvan. През 1962 Джовани Волпи, собственик на състезателен отбор, иска да закупи новото 250 GTO. Енцо Ферари обаче му отказва, Волпи взима 250 GT SWB и го дава на Джото Бизарини, който прави колата, която виждате на снимката.
  • 1966 Ferrari 365 P Berlinetta Speciale ‘Tre Posti’. Проектиран от самия Серджо Пининфарина, това е първият шосеен автомобил на Ferrari с централно разположен V12, който освен това е с централен волан и три седалки. Поздрави на McLaren F1. 1966 Ferrari 365 P Berlinetta Speciale ‘Tre Posti’. Проектиран от самия Серджо Пининфарина, това е първият шосеен автомобил на Ferrari с централно разположен V12, който освен това е с централен волан и три седалки. Поздрави на McLaren F1.
  • 1980 Ferrari Pinin. Под предния капак работи моторът Colombo V12, Pinin разполага с диф с ограничено приплъзване както и със саморегулиращи се хидравлични амортисьори. Обърнете внимание и на визуалната липса на A- и B-кололни. 1980 Ferrari Pinin. Под предния капак работи моторът Colombo V12, Pinin разполага с диф с ограничено приплъзване както и със саморегулиращи се хидравлични амортисьори. Обърнете внимание и на визуалната липса на A- и B-кололни.
  • 1965 Ferrari 330 GT Shooting Brake. Не е от най-красивите коли на Ferrari, но пък практична. Не споделя нито един елемент от каросерията си с донора 330 GT и разполага с 300-конен V12 и 5-степенна ръчна кутия. В момента е притежание на Дей Кей. 1965 Ferrari 330 GT Shooting Brake. Не е от най-красивите коли на Ferrari, но пък практична. Не споделя нито един елемент от каросерията си с донора 330 GT и разполага с 300-конен V12 и 5-степенна ръчна кутия. В момента е притежание на Дей Кей.
  • 1976 Ferrari 308 Rainbow. Дело на огромния Марчело Гандини, човекът определил формите на фамозните Lancia Stratos и Lamborghini Countach. Тарга покрива се маха и се поставя над V8 мотора, а базата е 308 GT4. Практично. 1976 Ferrari 308 Rainbow. Дело на огромния Марчело Гандини, човекът определил формите на фамозните Lancia Stratos и Lamborghini Countach. Тарга покрива се маха и се поставя над V8 мотора, а базата е 308 GT4. Практично.
  • 2015 Ferrari F60 America. Открива версия на F12, с 6,3-литров V12 и 730 к.с., достатъчни 3,2 секунди от 0-100 и 320 км/ч. Бе произведено в едва 10 броя, всеки с цена от 2,5 млн. Долара. Или десеторно повече от сумата за нормална F12-ка. 2015 Ferrari F60 America. Открива версия на F12, с 6,3-литров V12 и 730 к.с., достатъчни 3,2 секунди от 0-100 и 320 км/ч. Бе произведено в едва 10 броя, всеки с цена от 2,5 млн. Долара. Или десеторно повече от сумата за нормална F12-ка.
  • 2005 Ferrari GG50. Изумителната конепция, която носи инициалите на Джорджеро Джуджаро, а 50 идва от 50-те години в които г-н Джуджаро прави коли. Колата бе представена през 2005 в Токио, а задвижването е поверено на атмосферен V12 с 540 коня. 2005 Ferrari GG50. Изумителната конепция, която носи инициалите на Джорджеро Джуджаро, а 50 идва от 50-те години в които г-н Джуджаро прави коли. Колата бе представена през 2005 в Токио, а задвижването е поверено на атмосферен V12 с 540 коня.
  • 2006 Ferrari GTZ. Изработено на 100% от алуминий купе, дело на Zagato. Отдолу работи техниката на 575 Maranello, което значи 5,75-литров V12 (аха!) с 540 коня въртящи задните гуми. RM Sotheby’s продадоха едно такова за над 1 млн. eвро. 2006 Ferrari GTZ. Изработено на 100% от алуминий купе, дело на Zagato. Отдолу работи техниката на 575 Maranello, което значи 5,75-литров V12 (аха!) с 540 коня въртящи задните гуми. RM Sotheby’s продадоха едно такова за над 1 млн. eвро.

08 Jan 2017

Ferrari не спира да отговаря на исканията на богатите. Искания, които често се изразяват в уникални проекти базирани на съществуващи модели, изработени в няколко броя или в един единствен. Поръчки, при които „Колко ще струва?“ остава незададен въпрос.

Представяме ви селекция от десет супер редки коли на Ferrari, изпълнени както заради прищявките на богатите, така по желание на Ferrari. От базираното на Enzo невероятното P 4/5, през разполагащото с двойно предаване 408 4RM, до 308 Rainbow изваяно от същия човек определил формите на Lancia Stratos и Lambo Countach. Приятно разглеждане.

А след като разгледате 10-те броя, може да скочите в галерията на най-новото лимитирано Ferrari J50. Просто клкнете на тази снимка.

Лукс от Китай!