От дизайнера на Countach и Miura. Bugatti EB110, мега бубoлечката преди ерата Veyron. Галерия и видео

  • Галерия 9 кадъра Галерия 9 кадъра
  • Галерия 9 кадъра Галерия 9 кадъра
  • Галерия 9 кадъра Галерия 9 кадъра
  • Галерия 9 кадъра Галерия 9 кадъра
  • Галерия 9 кадъра Галерия 9 кадъра
  • Галерия 9 кадъра Галерия 9 кадъра
  • Галерия 9 кадъра Галерия 9 кадъра
  • Галерия 9 кадъра Галерия 9 кадъра
  • Галерия 9 кадъра Галерия 9 кадъра

31 Jan 2017

Само няколко години преди Bugatti да стане част от империята на Volkswagen, марката е собственост на легендарния италиански автомобилен предприемач Романо Артиоли, известен още с това, че купува Lotus от General Motors. През вече далечната 1991 стартира производството на Bugatti EB110, моделът, който за съжаление просъществува едва 4 години. Дизайнът е дело на култовия Марчело Гандини, човек дефинирал формите на такива класики като Lamborghini Countach и Miura.

Bugatti EB110 е супер автомобил с олекотена конструкция и почти никаква електроника, средно разположен 3,5-литров V12 с 4 турбини (да, 4-те охлювчетa на Veyron са наследници), 6-степенна механична кутия и мега ексклузивното за това време задвижване и на 4-те колела. За сведение, дотогава Ferrari нямат нито едно реализирано 4х4. Година след първото произведено EB110 излиза модификацията SS, основно с разлика в кончетата - мощността скача от 550 на 604 к.с., вдига 100 за 3,2 сек, а максималната му скорост са феноменалните 350 км/ч! Артиоли дори качва колата в Алпите и прави световен рекорд за скорост върху сняг 297 км/ч! Цифра, която почти със сигурност не е побеждавана и до момента от подобен клас возило.

Разгледайте галерията и вижте видеото, уви, на италиански е, но може да си пуснете английски субтитри. След което може да скочите на галерията на най-новия Bug Chiron, за малко размисли (кликнете на снимката).

Много практичен и интересен!