Opel Insignia Sports Tourer: комбито на топ модела вече е красиво и с отворен заден капак. Обяснението плюс галерия


08 Feb 2017

Insignia Mk1 беше доста добра кола, в това няма спор, а комби версията Sports Tourer по-практичната версия на тази добра кола. Само че имахме един проблем със ST и това бе изключително тъжната и дори грозновата гледка на колата, когато седите зад нея, а петата врата е вдигната нагоре. Поради съображения за сигурност и понеже стоповете оставаха на въпросната врата, на Opel им се бе наложило да сложат допълнителни „стопчета“ на ръба на самия багажник, които седяха като решение от последния момент. Жалко, защото дизайнът на колата си бе супер.

При новият Opel Insignia Sports Tourer ситуацията е по-различна и доста по-яка. Като цяло Insignia MkII е по-източен и елегантен автомобил, а комбито което – ако следваше логиката на новокръстения седан – трябваше да се казва Insignia Grand Sport Sports Tourer, е още по-елегантно. И, този път, когато петата врата бъде вдигната нагоре половината стопове остават по фаланговете на колата – Ура! Opel няма нужда от втори чифт за безопасност.

Което се е отразило и на багажния обем. Товарното пространство е нараснало със 100 литра (не само заради липсата на тези грозни стопчета) и може да се опъне до 1640 литра, а дълбочината му достига до 2 метра. Ако съдим от снимките, разпределението също е доста добро, като има и сериозни уширения в страниците на багажника. Insignia Sports Tourer ще може да се поръча и с „умна“ задна врата, която не само се отваря, но и затваря с подритване под бронята.

Колата е с 200 килограма по-лека отпреди, което определено ще се отрази на динамиката и разхода. Към това добавете и системата за векторно разпределение на въртящия момент при версиите 4x4, 8-степенния автоматик, много добрите активни LED фарове, останалите системи за сигурност и доста по-качествения интериор, и получавате едно от най-добрите големи комбита на пазара в момента. Факт.

След като разгледате галерията на новото комби, може да се метнете на версията седан, която също изглежда по-елегантно и вдига летвата в класа. Просто кикнете на тази снимка.

Сбогом V10!