Този 1956 Jaguar XK 140 MC Drophead Coupe е идеален за идното лято. Галерия и инфо
Колата ще бъде продадена от Sotheby’s на 10 или 11 март, но не ви я показваме, защото мислим, че някой от вас (или нас) ще скочи до Амелия Айлънд и ще даде 150 000 долара за 63-годишен Jag. Показваме я, защото тези търгове са добри поводи да си припомняме автомобилното наследство в свят, който вече е изпълнен с 1-литрови турбо коли и в който големите атмосферни V12 мотори си отиват.
Моделът дебютира на автомобилното изложение в Ърлс Корт през 54-та година, а конкретната кола е произведена две по-късно. Под предния капак не работи V12 мотор, а с 3,4-литров редови шестак с 210 к.с. Обикновените 140-ки са били по-слаби, но тези с MC в означението – М от Modified и C от типа на главите, C-type – получават по-големи клапани и повече тяга.
XK 140 е на практика модифициран за САЩ XK 120 с някой подобрения съобразени с местното законодателство и предпочитанията на клиентите, още тогава Jag са осъзнавали важността на този пазар. Конкретната кола пък е получила нов интериор и гюрук през 2006 г., както и основна ревизия на мотора, след която е навъртяла едва 924 мили. Собственикът е сменил и спирачките с дискови на четирите колела, както и кормилната колона, която вече е с рейка и пиньон, така че би следвало този Jag да се ката малко по-адекватно от един пълен оригинал.
Без значение от ъпдейте, колата изглежда прекрасно и е била собственост на един и същи човек през последните 30 години. А и парите не са толкова много, така че все пак ако си търсите класически кабриолет за лежерни разходки през идното лято, този XK е добър вариант. И доста по-евтин от Jag XKSS, зелената кола тук долу. Кликнете на снимката за галерия и видео на може би най-готиния Jaguar правен някога.